مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: صنعت برق منطقه ای خراسان رضوی تا به امروز توانسته 20 درصد برق ایران را پوشش دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حسن متولی زاده در مراسم بهره برداری از پروژه های این شرکت افزود: یکی از خصوصیات این استان همجواری با کشو رهای افغانستان و ترکمنستان است که برای افغانستان برق تامین می کنیم و با ترکمنستان در حال ترانزیت هستیم و به همین دلیل امکان افزایش تولید را به وجود می آورد.

وی با اشاره به چشم انداز صنعت برق در جهان تصریح کرد: تلفات و خاموشی در این استان 5 درصد کمتر از کل کشور است و تا کنون نیز صرفه جویی بالغ بر 600 ملیون تومان صورت گرفته است.

وی با بهره برداری از دیسپاچینگ انتقال منطقه شمال شرق کشور و فوق توزیع مشهد، فاز سوم نیروگاه 110 کیلو واتی خورشیدی الهیه و تکمیل طرح اتوماسیون بست های فوق توزیع مشهد را گامی دربیشرفت این استان دانست.

او همچنین کاهش زمان بازیابی شبکه، افزایش بهره وری و کاهش هزینه های جاری را در مجهز کردن 35 پست فوق توزیع به سامانه کنترل از راه دور و راه اندازی گروههای واکنش سریع دانست.

رییس شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی کل هزینه های این پروژه ها را 25 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: موضوعات 18 گانه صنعت برق در راستای سند چشم انداز بسته بندی می شود./س

 

برچسب ها: برق ، پوشش ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.