مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی گفت : با توجه به اهمیت رسیدگی به آلودگی هوای کلانشهر مشهد گفت: دولت به مسئله محیط زیست توجه وی‍ژه ای دارد و در مشهد رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا از اولویت ها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حمید صالحی با اشاره به این که یکی از بخش‌ های اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ ها بحث محیط زیست است افزود : مشهد به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور از آلودگی هوا رنج می‌برد که وارونگی هوا در 300 روز از سال گذشته بر میزان این آلودگی اضافه کرد و با افزایش 7 درصدی تعداد روزهای آلوده نسبت به سال 91 این رقم را به 147 روز افزایش داد.
وی راه ‌اندازی مجهزترین مراکز معاینه فنی خودرو توسط شهرداری مشهد را گامی مهم در راستای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت : یکی دیگر از اقدامات قابل توجه سازمان ترافیک شهرداری مشهد در راستای کاهش آلودگی هوا، راه‌ اندازی مجهزترین مراکز معاینه فنی خودرو است.
مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی همچنین راه‌ اندازی سرویس کارکنان ادارات ، استانداردسازی خودور و سوخت و حذف سفرهای زاید درون شهری با استقرار سیستم الکترونیکی پاسخگویی به مردم را از  دیگر راهکارهای کاهش آلودگی هوا در مشهد دانست.
به گفته وی تخفیف 3000 تومانی برای معاینه فنی تاکسی در دستور مسئولان قرار گرفته است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.