معاون امور شهرداری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از پرداخت تسهیلات ویژه برای اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در 24 شهر زیر 50 هزار نفر کردستان در سال 93 خبر داد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، نوذرپور در نشست با استاندار  و جمعی از مدیران استان کردستان در سنندج گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 220 شهر در کشور وجود دارد که یک‌هزار و 14 شهر زیر 50 هزار نفر جمعیت دارند.

وی افزود: حاکم‌شدن نظام برنامه‌ریزی شهری و تدوین برنامه‌های عملیاتی باید به عنوان اولویت در امور مدیریت شهری قرار گیرد و در این راستا برنامه توسعه شهرهای کشور در دست تدوین بوده و در قالب این برنامه چشم‌اندازهای برای توسعه شهرهای کشور با نظر کارشناسان و مدیران امور شهری در استان‌های مختلف کشور تدوین می‌شود.

معاون امور شهرداری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان کرد: بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در دستور کار این سازمان بوده و از محل اعتبارات شهرداری‌ها و حمایت‌های این سازمان اقدام به بازسازی بافت‌های فرسوده شهری می‌نماییم.

نوذرپور گفت: طرح توسعه شهرهای زیر 50 هزار خانوار کشور نیز با محوریت تکمیل ایستگاه‌های آتش‌نشانی، ساماندهی محل دفن پسماندها، توسعه فضای سبز، ساماندهی آرامستان‌ها و پرداخت یارانه سود تسهیلات بازیافت زباله در سال 93 اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: موضوع برنامه‌ریزی برای تدوین طرح‌های توسعه پنج ساله شهرهای کشور و تدوین چشم‌اندازهای توسعه‌ فعالیت شهرداری‌ها نیز از دیگر برنامه‌های در دست اجراست./

انتهای پیام/س

برچسب ها: حمایت ، شهر ، ویژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.