خبرگزاري رويترز طي گزارشي به نقل از "وانگ كوون" مقام ارشد چيني در وين با تمجيد از نقش روسيه در اين دور از مذاكرات نوشت: به حل و فصل جامع مناقشه بين ايران و گروه 1+5 بر سر مسئله هسته اي خوشبين هستم.

به گزارش‌خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، خبرگزاري رويترز طي گزارشي به نقل از "وانگ كوون" مقام ارشد چيني در وين با تمجيد از نقش روسيه در اين دور از مذاكرات نوشت: به حل و فصل جامع مناقشه بين ايران و گروه 1+5 بر سر مسئله هسته اي خوشبين هستم.

وي كه پس از پايان نشست دوروزه در پايتخت اتريش در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، اظهار داشت: تمام طرفين درگير در مذاكرات به نوعي محق هستند و هريك هدفي را دنبال مي كنند، از فضاي بسيار صميمي حاكم بر اين دوره از مذاكرات مي توان اين برداشت را كرد كه طرفين تمام تلاش خود را براي رسيدن به يك توافق جامع به كاربسته‌اند.

اين مقام كه رياست بخش كنترل تسليحات وزارت امورخارجه چين را برعهده دارد، اظهار داشت: مسكو با وجود اينكه با كشورهاي غربي در بحران اوكراين درگير است اما نقش بسيار سازنده اي در اين مذاكرات ايفا كرد.

وي در پايان در مورد رسيدن به يك نتيجه قطعي خاطرنشان كرد: چين مشتري نفت ايران و عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد، مخالف تحريم هاي يكجانبه عليه تهران همانند آنچه كه آمريكا و كشورهاي اروپايي بر ايران تحميل كرده اند، است و همواره خواستار مذاكرات براي حل و فصل اختلافات بوده است.

گفتني است، دور سوم مذاكرات ايران و گروه 1+5 براي رسيدن به گام نهايي، از روز سه‌شنبه 19 ارديبهشت در شهر وين برگزار شد، اين مذاكرات در روز چهارشنبه با برگزاري نشست خبري "ظريف" و "اشتون" پايان يافت.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار