جمعی از نمایندگان هر دو حزب آمریکا از سیاست های " جان کری " وزیر خارجه این کشور انتقاد کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌این نمایندگان در انتقادات خود سیاست " جان کری " و دولت اوباما را در مواردی از جمله قدرت نمایی های روسیه در بحران اوکراین و منطقه کریمه ،‌  مذاکرات هسته ای با ایران و جنگ سوریه مورد انتقادات تند خود قرار دادند . 

در بخشی از انتقادات این نمایندگان به تلاش های بیهوده ماه های اخیر " کری " برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین اشاره شده است . همچنین ناتوانی دولت اوباما در بازگرداندن آرامش به سوریه و اتمام جنگ در این کشور نیز مورد نکوهش نمایندگان آمریکایی بوده است . 

جان کری در نطقی سه ساعته در سنای آمریکا از کمبود شدید بودجه برای وزارت خارجه خبر داده بود و خواستار افزایش این مبلغ بود اما طی ماه های اخیر بارها سفرهای پرهزینه و بیهوده وی به سرزمین های اشغالی موجب اتلاف وقت و سرمایه های دولتی شده است . این سفرها بطور متوسط ماهانه انجام گرفته و بخش اعظمی از بودجه اختصاص یافته به وزارت خارجه آمریکا را صرف کرده است . 

سناتور جان مک کین ، نماینده ایالت آریزونا در این باره اظهار داشته است :‌ اگر نگاهی به عملکرد دولت در مورد سوریه  و منطقه خاورمیانه بیندازیم و موضوعات کلان دیگر را که واشنگتن در آن دخالت داشته در نظر بگیریم خواهیم دید که این دولت شکست های بسیار بدی خورده است . 

شکست اوباما در موضوع بحران اوکراین و ناتوانی در کریمه بیش از پیش ضعف کاخ سفید را در سیاست خارجی بخصوص در برابر روسیه نشان داد . مک کین نقش دولت آمریکا را در موضوع بحران اوکراین به " یک شاخه درخت کوچک "‌ تشبیه کرده است . 


انتهای پیام /
برچسب ها: کری ، انتقاد ، تند ، آمریکا ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار