محمد جواد ظریف گفت:جلسات کارشناسی احتمالا در حاشیه اجلاس مقدماتی ان‌پی‌تی دوهفته دیگر در ژنو برگزار خواهد شد. مدت این اجلاس حدود دو هفته خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز چهارشنبه و پس از پایان مذاکرات ایران و 1+5 در وین در جمع خبرنگاران ایرانی حاضر شد و به سوالات متعدد آن‌ها پاسخ داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال  باشگاه خبرنگاران  مبنی بر اینکه تا دور مذاکرات بعدی در 23 اردیبهشت ماه در وین چند دور مذاکرات کارشناسی بین ایران و 1+5 برگزار خواهد شد گفت: جلسات کارشناسی احتمالا در حاشیه اجلاس مقدماتی ان‌پی‌تی دوهفته دیگر در نیویورک برگزار خواهد شد. مدت این اجلاس حدود دو هفته خواهد بود و برخی همکاران ما به نیویورک خواهند رفت. کارشناسان طرف مقابل هم آنجا خواهد بود.

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات‌ هسته‌ای در رابطه با کمیسیون مشترک ایران و 1+5 گفت: جلسه کمیسیون مشترک فقط امروز است.

وی در سوال دیگری در خصوص اینکه دو نفر که به عنوان مشاور در مذاکرات اخیر حضور داشتند آیا امکان دارد به تیم مذاکر‌ه کننده بپیوندند یا خیر؟ گفت: تیم مشاوران حقوقی به ما مشورت می‌دهند، البته در این تیمی هم که الان مذاکره می‌کنند علاوه بر حقیر که سال‌ها حقوق درس داده‌ام ، تعدادی از عزیرانی که به ما پیوستند دانشجوی دوره دکترای بنده هستند.

ظریف افزود: تعداد دیگری هم دارای دکترای حقوق هستند و  سابقه کار حقوقی دارند.

وی تاکید کرد: تیم مذاکره‌کننده از ابتدا یک تیم حقوقی بوده است. این دوستان فارغ از مشغولیت فضای مذاکره در کنار ما خواهند بود. امیدواریم این دوستان و اساتید بتوانند به ما کمک کنند و با توجه به اینکه ما در مورد یک توافق بسیار مهم بحث می‌کنیم، این دوستان به ما مشاوره‌هایی بدهند که چیزی مغفول نماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار