تعداد دانشجویانی که در مقاطع مختلف پذیرش می‌شوند با تعداد اساتید، کارشناسان و امکانات آزمایشگاهی همخوانی ندارد و به دلیل کمبود اعتبارات، امکان نظارت کافی بر بیمارستان‌های آموزشی وجود ندارد و این بیمارستان‌ها از سر لطف همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، فاطمه سادات نیری رئیس سابق دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم تودیع خود که در تالار ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: این دانشکده به دلیل حضور اساتید برجسته و پیشکسوت پزشکی، سابقه تاریخی و جذب دانشجویان نخبه نقاط قوت خود را داشته ولی در عین حال از کمبودهایی نیز رنج می‌برد.

وي با تآكيد بر اينكه دانشگاه علوم پزشکی تهران به همان اندازه که جایگاه ویژه و مطلوبی دارد، از جو سیاسی نيز تأثير می‌پذیرد و به گونه‌ای زیر ذره‌بین است.
وي اذعان داشت: تعداد دانشجویانی که در مقاطع مختلف پذیرش می‌شوند با تعداد اساتید، کارشناسان و امکانات آزمایشگاهی همخوانی ندارد و به دلیل کمبود اعتبارات، امکان نظارت کافی بر بیمارستان‌های آموزشی وجود ندارد و این بیمارستان‌ها از سر لطف همکاری می‌کنند.

رئیس سابق دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بيان اينكه علی‌رغم تمام محدودیت‌ها 7 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی و کمک آموزشی برای دانشجویان پزشکی خریداری شده است گفت: حدود 3.5 میلیارد تومان صرف نوسازی و احیای فضاهای جدید آموزشگاهی شده است  که اکنون برخی از آن در فردیس همت قرار دارد.

وی با اشاره به عملکرد خود طی 4 سال و نیم اخیر ادامه داد: توسعه رشته‌های پزشکی از دیگر کارهایی بود که طی این سال‌ها انجام شده و چهار رشته علوم پایه جدید به رشته‌های دیگر افزوده شده است. همچنین با واگذاری برگزاری آزمون pre board مسئولیت برگزاری این آزمون در کنار آزمون ارتقای دستیاری و آزمون فلوشیپ را در این دانشگاه برعهده داشتیم.

وي با بيان اينكه جذب دانشجوی خارجی از موضوعات جدیدی است که طی چند سال اخیر در دانشکده پزشکی آغاز شده است گفت: هم‌اکنون 48 دانشجوی خارجی در مقطع فوق لیسانس و دکترای علوم پایه و 4 دانشجو در حوزه بالینی جذب شده‌اند و در عین حال 36 پرونده در دست بررسی است.

وی گفت: همچنین سرانه مقاله اساتید دانشکده پزشکی از نیم مقاله در سال به 1.6 استاد رسیده است و در عین حال سعی کرده‌ایم دوره پزشکی عمومی را یک بازنگری گسترده کرده و در محتوای پزشکی عمومی مطابق با علوم روز تغییراتی ایجاد کنیم.

نيري ارتقای وضعیت علمی در این دانشگاه  را یکی دیگر از نقاط قوت دانست و افزود: طی این چهار سال 70 استاد پیشکسوت، هیئت علمی بازنشسته شده و در عین حال 324 نفر به عنوان هیئت علمی جذب شده‌ا‌ند . در عین حال سالانه 80 طرح پژوهشی از این دانشکده به شورای پژوهشی راه می‌یافت که این رقم به 350 طرح در سال رسیده است.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار