همزمان با آغاز مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها در کشور اعضای هیئت رئیسه، اعضای هیئت علمی، رؤسای دانشکده ها، رؤسای شبکه های بهداشت و درمان و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی البرز در راستای تحقق یافتن سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و همکاری با دولت تدبیر و امید از دریافت یارانه انصراف دادند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛  دکتر محمد حسن ناصری اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت برای ارتقای نظام سلامت، گسترش بیمه‌های اجتماعی تلاش می‌کند، از افرادی که دارای تمکن مالی هستند، درخواست می شود با انصراف از دریافت یارانه، امکانی را فراهم کنند که این یارانه در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: همانگونه که از نام یارانه مشخص است، حمایت‌هایی است که از طبقات نیازمند صورت می‌گیرد و انصراف از دریافت یارانه نقدی باید به مثابه یک اقدام ملی فراگیر شود.

وی تصریح کرد: انصراف افراد غیر نیازمند از دریافت یارانه نقدی زمینه را برای توسعه رفاه اجتماعی، از جمله بهداشت، آموزش، اشتغال، توسعه حمل‌ونقل عمومی فراهم میکند.

دکتر ناصری در پایان خاطر نشان کرد: کاهش در تعداد دریافت کننده های یارانه، سبب افزایش درصد اختصاصی بودجه در حوزه سلامت و کاهش بار سنگین هزینه پرداخت خدمات درماني از جيب تمام مردم خواهد شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: یارانه ، هدفمندی ، انصراف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار