اجرای طرح پایلوت ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: طرح کشوری پایلوت ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان در کاشان اجرا می شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر محمد حسین اعرابی افزود: این طرح در بهار امسال با همکاری یونیسف (ﺻﻨﺪوق ﮐﻮدﮐﺎنﺳﺎزﻣﺎنﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اجرایی می شود.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت با عنوان "یک عمر سلامت با خود مراقبتی" افزود: مخاطبان اصلی این شعار نوجوانان به عنوان تشکیل دهندگان جامعه آینده ه ستند.

دکتر اعرابی، با اشاره به اینکه امروزه بحث عدم تحرک فیزیکی به خصوص در بین نوجوانان و جوانان یک تهدید و نگرانی جدید است، تصریح کرد: با آموزش خودمراقبتی به این گروه سنی می توان از بروز بسیاری از بیماری ها و عوارض فعالیت فیزیکی ناکافی در سال های آینده پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه منتخب جهت ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان می باشد، ادامه داد: در این راستا مشارکت و همکاری تمامی سیاست ها و ادارات و ارگان ها ضروری است.

 دکتر اعرابی گفت: این طرح با ایجاد موج و حرکت جدیدی در مبحث سلامت در سیاست های دستگاه های اجرایی و ارگان ها با همکاری ادارات به ویژه کمیته سلامت شهرستان در شش ماهه اول سال جاری اجرا می شود.

 وی ارتقای سلامت جامعه را با مشارکت و هماهنگی مردم، دستگاه ها و سازمان های اجرایی امکان پذیر دانست و گفت: تدوین برنامه فرهنگ سلامت، تشکیل جلسات هم اندیشی، پایش سلامت کارکنان ادارات و دستگاه های شهرستان و اجرای آموزش های خودمراقبتی از جمله راهکارهای تحقق شعار "یک عمر سلامت با خود مراقبتی" در سال جاری است.

رئیس دانشگاه، بر لزوم تدوین برنامه سالانه خود مراقبتی در ارگان ها و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در بین عموم تاکید کرد و اظهار داشت: اولین گام در بحث سلامت خود مراقبتی برنامه ریزی از راه تغییر نگرش و خودآگاهی با آموزش است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار