رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افراد غیر نیازمندی که از دریافت یارانه انصراف دهند علاوه بر افزایش درآمد در جامعه بطور غیرمستقیم بعنوان یک خیر سلامت به نیازمندان کمک خواهند کرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر طیب قدیمی با اشاره به هدفمندی یارانه ها و تاثیر آن در سلامت و بهداشت جامعه اشاره كرد و  گفت: با توجه به اهتمام ویژه دولت و مجلس در جهشی کردن بودجه سلامت و اختصاص بخشی از درآمد مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به بخش سلامت و بهداشت، کاهش در تعداد دریافت کننده های یارانه، سبب افزایش درصد اختصاصی بودجه در حوزه سلامت و کاهش بار سنگین هزینه پرداخت خدمات درماني از جيب تمام  مردم خواهد شد.

وی افزود: علاوه براین مسئله، مراکز بهداشتی درمانی نیز موظف می شوند در کنار ارباب رجوع در تامین وسایل و تجهیزات همکاری داشته  و دغدغه بیماران و ارباب رجوع کاهش یابد و یک آرامش خاطر روحی روانی در آنان ایجاد شود.

به گفته وی زمینه این آرامش خاطر در مردم با اجرای برنامه حاکمیت بالینی در بیمارستانها در چند سال اخیر ایجاد شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان در ادامه آموزش و اطلاع رسانی به مردم در زمینه حفظ و ارتقاء سلامت خود را ضروری دانست و اذعان داشت: همه دست اندرکاران نظام سلامت با مدیریت جهادی در راستای  تامین سلامت، آموزش، آگاه سازی و ضرورت نهادینه کردن رفتار و فرهنگ سلامت در جامعه باید اهتمام ویژه داشته باشند.

دکتر قدیمی در ادامه با اشاره به اینکه تامين سلامت نیاز اساسي انسان است، افزود: سبک زندگی سالم، تغذیه سالم، پرهیز از مصرف فست فودها، خودداری از استعمال سیگار و مشروبات الکلی، فعالیت جسمانی مناسب و منظم از عوامل مهم در حفظ و تامین سلامت می باشند.

وی همچنين به شعار امسال هفته سلامت "یک عمر سلامت با خود مراقبتی" اشاره کرد و گفت : این شعار با سبک زندگی افراد ارتباط تنگاتنگ داشته و چنانچه همه ما آگاهی و دانش خود را از سبک زندگی سالم بالا ببریم قدم موثری را در محقق کردن این شعار بر میداریم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار