مسئول موزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت : در ایام تعطیلات عید نوروز 20 هزار و 465 گردشگر داخلی و خارجی از موزه های این استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ فردین عینی با بیان اینکه این تعداد بازدید از هشت موزه تحت پوشش میراث فرهنگی در شهرهای مختلف استان انجام گرفته است ، افزود: از این تعداد چهار موزه آن شامل مردم شناسی، باستان شناسی، صنایع دستی و مجموعه شیخ صفی در مرکز استان واقع شده است.

وی اضافه کرد: چهار موزه باستان شناسی دیگر نیز در شهرستان های نمین، نیر، خلخال و مشگین شهر مورد بازدید این گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

عینی با بیان اینکه بیش از 50 درصد بازدید کنندگان از موزه ها مربوط به بازدید گردشگران از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی است، اظهار داشت: بیش از 12 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی دیدن کرده اند.

وی با بیان اینکه موزه باستان شناسی و مردم شناسی اردبیل نیز بیشترین بازدیدکننده را در میان موزه های استان به خود اختصاص داده اند، گفت : موزه باستان شناسی با پنج هزار و 500 بازدید کننده و موزه مردم شناسی اردبیل با یک هزار و 500 نفر از دیگر موزه های پر بازدید استان بوده اند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، بازدید ، موزه ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.