مدیرعامل پتروشیمی تبریز با بیان اینکه صادرات مواد پلیمری پتروشیمی تبریز در سال گذشته 90 درصد افزایش یافته است گفت: این صادرات به 56 هزار تن رسیده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،صدری در گفتگو با خبرنگاران افزود: پتروشیمی تبریز، بزرگ‌ترین شرکت شمال‌غرب ایران از نظر حجم کسب و کار، نگین صنایع این خطه از کشور و تولیدکننده انواع پلاستیک‌های خام در سال گذشته است که با 90 درصد افزایش وزنی یعنی 56 هزارتن انواع مواد پلیمری به ارزش 2 هزار و 443 میلیارد ریال به کشورها مختلف جهان صادرات داشته است.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز افزود: این میزان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 186 درصد افزایش درآمدی نشان می‌دهد.

صدری اضافه کرد: میزان کل ارائه مواد پلیمری از پتروشیمی تبریز به کشورهای مختلف و همچنین صنایع پائین دست داخلی در یک سال گذشته به 348 هزار تن به ارزش 13 هزار و 311 میلیارد ریال بالغ شد که از لحاظ ارزش ریالی در مجموع 56 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تولید خام پتروشیمی تبریز در سال 1392 بیش از 620 هزار تن بوده که از این میان تنها 298 هزار تن آن قابل ارائه به صنایع پائین دست داخلی و خارجی بوده است.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز ادامه داد: اما به علت نیازهای بازار جهت ارائه به صنایع پایین‌دست برای تبدیل به لوازم مورد نیاز جامعه، این شرکت در سال گذشته 50 هزار تن انواع مواد اولیه پلاستیک‌های خام بیش از تولید یک ساله و از محل ذخیره انباری خود، روانه بازارهای داخلی و جهانی کرده است./ب
 
 

برچسب ها: صادرات ، پتروشیمی ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.