رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: حدود ۷۰ درصد از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده و بقیه نیز به زودی پرداخت می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاتران اظهار کرد: : امسال ۶۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که برای دومین سال متوالی شاهد برداشت قابل توجه زارعان و همچنین خرید قابل توجه در این خصوص بودیم.

خسرو شهبازی افزود: در سال زراعی گذشته ۴۰۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول گندم رفته بود که نزدیک به یک میلیون تُن گندم از مزارع زیر کشت این محصول در استان برداشت شد.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی با تلاش‌های زارعان و کارشناسان بخش کشاورزی در این زمینه در رتبه هفتم کشوری در تولید گندم قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: حدود ۷۰ درصد از مطالبات زارعان گندم کار پرداخت شده و بقیه نیز به زودی پرداخت می‌شود.

شهبازی اضافه کرد: ارقام گندم کشت شده در گندمزار‌های آذربایجان غربی شامل ارقام پیشگام، میهن، حیدری، حیران و زرینه و ارقام دیم شامل واران، صدرا، باران، هما، هشترود و آذر است.

به گفته وی، مبارزه با علف‌های هرز، طرح جهش تولید در گندم زار‌ها و مبارزه با آفات و امراض از جمله اقداماتی است که در مسیر دستیابی به افزایش تولید و در ادامه آن امنیت غذایی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.