۶۳ درصد از مطالبات گندم کاران آذربایجان غربی پرداخت شد

سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: ۶۳ درصد از بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان از آغاز فصل خرید تاکنون پرداخت شده است.

امید زینالی گفت: کل گندم خریداری شده توسط شرکت غله استان ۲۴۹ هزار تن به ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریال است که ۱۹ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال از کل این مبلغ پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۶۳ مرکز خرید گندم در فصل خرید تضمینی این محصول در استان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف زارعان است، اظهار کرد: گندم خریداری شده از کشاورزان بیش از ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امسال سه هزار و ۵۵۲ تن دانه روغنی کلزا نیز از زارعان استان خریداری شده است گفت: کل بهای کلزای خریداری شده نیز به قیمت اعلام شده به حساب آنان واریز شده است.

امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم این استان، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است که پیش بینی می‌شود بیش از ۵۴۲ هزار تُن محصول از سطح گندم زارها برداشت شود.

طبق اظهارات رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تامین ۲۰ هزار تُن بذر اصلاح شده برای زارعان و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مزارع استان در سال زراعی جدید در دستور کار قرار دارد.

بر همین اساس برنامه ما توسعه کشاورزی قراردادی برای کشت محصول گندم آبی و اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها با همکاری و هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان در دست اجراست که در تمام مزارع گندم دیم باید اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.