شهردار کرمان گفت: معاون اول رییس جمهور و رییس دفتر رییس جمهور درجلساتی که در ایام نوروز در کرمان داشتند، با سرمایه گذاری50تا60 میلیارد تومانی در خصوص احیای برخی اماکن تاریخی شهر کرمان با کاربری های جدید موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری، ابوالقاسم سیف اللهی در اولین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در سال جدید افزود: شهر کرمان شیب بندی نامناسبی بویژه در بافت قدیم شهر دارد و حتی این شیب در برخی قسمت های بافت قدیم منفی است و در هنگام بارندگی های بالای 20 میلی متر در برخی نقاط شهر دچار مشکلاتی می شویم.

وی تصریح کرد : در بارندگی های اخیر، نقاط آسیب پذیر شناسایی شده که در این راستا مشاور کار مطالعاتی دقیقی را در این خصوص آغاز کرده است.

شهردار کرمان خاطر نشان کرد: ایمن سازی شهر و ساماندهی وجمع آوری آب های سطحی از سطح شهر به جای پمپاژ کردن آبها در هنگام بارندگی، به عنوان نخستین و مهمترین طرح شهرداری در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی آن با شناسایی نقاط آسیب پذیر و انجام برخی اصلاحات آغاز شده است.

وی، ساماندهی بافت قدیم با محور توسعه این بافت را دومین طرح مهم شهرداری کرمان در سال جدید عنوان و خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه بحث توسعه بافت قدیم و رونق آن از جمله سیاست های مشترک شورای اسلامی شهر و شهرداری است به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در بافت قدیم هستیم تا با ایجاد هتل ، مهمانپذیر و رستوران های سنتی ،جاذبه های کرمان برای گردشگران خارجی را افزایش دهیم .

وی از بررسی طرح زیرگذر چهارراه سمیه شهر کرمان توسط مشاور ،ساخت بوستان ورزش و تندرستی در کرمان ،ادامه روند ساخت تقاطع های غیر همسطح شهید باقدرت ، چهار راه سیدی ، ابوذر و ساخت تندیس استاد باستانی پاریزی خبر داد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.