مسئول بسیج دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی گفت: غرب و اروپا مواضع ایران در قبال سوریه را دخالت در امور سوریه می‌دانند و این در حالی است که خودشان به بهانه‌های گوناگون در مسائل اوکراین دخالت می‌کنند و آیا این نقض آشکار حقوق یک ملت نیست؟

"علی صالحی"در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به قطعنامه اخیر پارلمان اتحادیه اروپا علیه گفت: غربی‌ها با اینگونه اعمال نشان دادند که از عمل حسن نیت جمهوری اسلامی ایران سوءاستفاده کرده و حق دخالت در  حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را به خود می‌دهند.

وی با بیان اینکه "استقلال" و "تمامیت ارضی" از اصول حقوقی کشور‌های جهان است، تصریح کرد: اتحادیه اروپا با این قطعنامه نشان داد که به تناقض رفتاری دچار شده‌ است.

مسئول بسیج دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: غرب و اروپا مواضع ایران در قبال سوریه را دخالت در امور سوریه می‌دانند و این در حالی است که خودشان به بهانه‌های گوناگون در مسائل اوکراین دخالت می‌کنند و آیا این نقض آشکار حقوق یک ملت نیست؟

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان نباید نسبت به اینگونه مسائل بی‌تفاوت باشند، بیان داشت: دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته جامعه باید آگاهانه مسائل روز کشور را رصد  کرده و دیگران را نسبت به مسائل آگاه کنند چرا که تنها از این طریق است که می‌توان جلوی دخالت‌های بیگانگان در امور کشورمان را گرفت.


صالحی در پایان به بهانه جویی غرب اشاره کرد و گفت: غرب در ابتدا بحث هسته‌ای کشورمان را به میان آورد و امروز به بحث حقوق بشر روی آورده و درآیند شاهد بهانه‌های پوچ دیگرشان هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار