دانشجويان تجمع كننده در مقابل مجلس در بيانيه امروز خود در ترغيب نمايندگان به تحريم نفتي اروپا از نمايندگان مردم خواستند تا به وظيفه قانوني خود عمل كرده و نسبت به تحريم‌هاي غرب پاسخ درخوري ارائه كنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشجويان تهراني ظهر امروز(دوشنبه) در بيانيه اعتراضي خود نسبت به اقدام اتحاديه اروپا در تحريم صادرات نفت ايران مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كرده و به ا علام مواضع خود پرداختند. متن اين بيانيه به شرح زير مي‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحيم


مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي): اين روسياهاي بد محاسبه‌گر خيال مي‌كنند ما امروز در شرايط شعب ابي طالب هستيم اين جور ما در شرايط شعب ابي طالب نيستيم، ما امروز در شرايط بدر و خيبريم.


تصويب قطعنامه اتحاديه اروپا مبني برتحريم خريد نفت ايران در كنار به شهادت رساندن دانشمندان مومن در زمينه فناوري هسته‌اي، تشكيل دهنده زنجيره عمليات شوم دشمنان اسلام به سركردگي آمريكا و صهيونيست در مقابله با ملت مصمم و مومن و پيش رونده ايران اسلامي اين اقدامات كه به گفته سران منفورشان به جهت ايجاد رعب و وحشت در ملت شهيد‌پرور و به خصوص جوانان غيور و تحت فشار قراردادن نظام جمهوري اسلامي ايران در دور جديد مذاكرات هسته اي انجام گرفته است، همانند تمام نقشه‌هاي قبلي‌شان نقش برآب شده و حيثيت نداشته آنان را در تمام جهان به باد برده است.

بي شك تصور رويايي آنان اين بود كه با اين كارها بتوانند در اراده ملت شريف ايران و مسئولان نظام خللي ايجاد كنند و آنها را از ادامه اين راه منصرف كنند اما زهي خيال باطل چرا كه فرزندان روح‌الله فرموده پير خمين را هرگز فراموش نخواهند كرد كه خطاب به دشمنان فرمود؛ بكشيد ما را ملت ما بيدارتر مي‌شود.

اين چنين است كه با شهادت شهيدان هسته اي كه به حق مي‌توان ايشان را شهيدان بدر و خيبر ناميد،‌ملت غيور و مصمم ايران در ادامه اين راه مصمم تر شده و به فضل الهي به توفيقات بيشتري نسبت به گذشته دست پيدا خواهند كرد؛ اما در اين ميان تصويب قطعنامه تحريم واردات نفت ايران به اروپا در زماني كه اين كشورها در صف خريداران نفت ايران هستند اقدام گستاخانه و عجولانه اي بود كه نشان از سرسپردگي اروپا در مقابل آمريكا و شبكه خبيث صهيونيست بين‌الملل داشت، البته تجربه سه دهه ايستادگي نظام مقدس جمهوري اسلامي در برابر مستكبرين عالم اثبات كرده است كه تحريم دشمنان همواره مايه رشد و تعالي اين ملت بوده است و به فرموده مقام معظم رهبري «هر چه ما را تحريم مي‌كنند ما به ظرفيت داخلي خودمان متوجه مي‌شويم و رو مي‌آوريم و اين ظرفيت و استعداد روزبروز مثل چشمه جوشاني شكوفا مي‌شود».


اين قطعنامه نيز فرصتي است تا با توجه به تاكيدات چندين ساله مقام معظم رهبري مبني بر كاهش اتكاي اقتصادي به نفت اقدامات لازم در اين راستا هر چه سريعتر شكل بگيرد.

در پايان اعلام مي شود كه مطالبه اساسي دانشجويان از مسئولين كشور و به خصوص مجلس شوراي اسلامي اين است كه به وظيفه قانوني خود عمل كرده و در راستاي راهبرد اصولي اعلام شده از سوي مقام معظم رهبري مبني بر اينكه پاسخ ملت ايران به هرگونه تهديدي پاسخي خواهد بود كه از درون دشمن را از هم خواهد پاشيد و متلاشي خواهد كرد،‌به تحريم‌هاي غرب پاسخ درخوري بدهند و اكيدا درخواست مي‌شود حداقل تا لغو اين قطعنامه صادرات نفت به اين كشورها به طور كامل قطع گردد.

گفتني است؛ دانشجويان با سردادن شعارهاي "بابستن شير نفت ميخ آخر را به تابوت اقتصاد اروپا بكوبيد"، "ما شير نفت را روي شغال‌هاي اروپايي مي‌بنديم"،‌‌"هيهات من‌الذله" و "اي مجلس ولايي اقدام انقلابي"، "رئيس مجلس ما شجاعت، شجاعت"، "عربستان اگر مي‌توانست نفت ليبي را جايگزين مي‌كرد"، "نمايندگان ملت شجاعت شجاعت" و "خميني خميني شاهد باش ما اعتراض كرديم" اعتراض خود را اعلام كردند.

در اين تجمع اعتراضي تني چند از نمايندگان خانه ملت نيز حضور داشتند.

  سيد مصطفي ميرحاجي دبير سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه تهران با بيان اينكه مجوزي از سوي استانداري به اين دانشجويان ارائه نشده بود، گفت:  دانشجويان به ناچار در روز تعطيل كاري بهارستان به اعتراض و اعلام مواضع خود پرداختند. /س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار