صنعت در هفته ای که گذشت

خودرو دو درصد گران شد/بازنگری دستورالعمل "ارزشیابی خودرو"/مخالفت دولت با افزایش 20درصدی قیمت سیمان

افرایش قیمت قطعات خودرو در اردیبهشت ماه، بازنگری در دستورالعمل نحوه ارزشیابی خودرو، گرانی دو درصدی قیمت خودرو و مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش 20 درصدی قیمت سیمان از جمله مهم ترین اخبار این هفته صنعت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهم ترین اخبار حوزه صنعت از 16 فروردین تا 21 فروردین ماه 93 به شرح زیر است:


با توجه به اينکه نرخ ماليات بر ارزش افزوده در سال جاري از 6 به 8 درصد افزايش يافته است، بنا به وعده متوليان صنعت خودرو، بهاي اين محصول با افزايش مواجه خواهد شد، چرا که اين مؤلفه تاثير مستقيم در قيمت تمام شده خودرو دارد. 

در همين راستا دو گروه خودرسازي بزرگ کشور(ايران‌خودرو و سايپا) در این هفته طی ابلاغ بخشنامه ای به نمایندگی های فروش خود مجوز افزایش دو درصدی قیمت خودرو را صادر کردند.


محمدرضا نجفي‌منش دبير انجمن قطعه‌سازان ايران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،  با بیان اینکه اجراي هدفمندي، افزايش قيمت گاز، برق و ماليات بر ارزش‌افزوده تاثير مستقيم در افزايش قيمت قطعات خودرو مي‌گذارد خبر از افزایش قیمت این محصولات در اردیبهشت ماه داد.


بر اساس این گزارش؛ در روزهای پایانی سال گذشته خبری در مورد افزایش 4 تا 21 درصدی قیمت سیمان بر اساس مصوبه انجمن سیمان منتشر شد.

در همین راستا، معاونت امور معادن وصنايع معدني وزارت صنعت،معدن وتجارت طی اطلاعیه ای اعلام كرد: انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در اعلام قیمت های سیمان برای سال 1393 هیچ گونه هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت بعمل نیاورده و افزایش قیمت های اعلامی از سوی انجمن مذکور مورد تأئید وزارتخانه نیست و باتوجه به بخشنامة اخیر معاون محترم اجرائی رئیس جمهور قابلیت اجرا ندارد. 

کارخانجات سیمان کشور تا اطلاع ثانوی مؤظف به فروش محصولات خود به قیمت های سال 1392 خواهند بود و با هرگونه تخلف برخورد قانونی انجام خواهد شد.


اشکان گلپایگانی معاون مهندسي خدمات خودرو سازمان بازرسي استاندارد و كيفيت ايران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تغییرات دستورالعمل ارزشیابی خودرو قابل توجه است، گفت: آخرين ويرايش و تغييرات اين دستورالعمل آماده است كه با هماهنگي وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اينكه سازمان ما به صورت همزمان خواسته مشتريان را نيز بررسي مي‌كند از اين رو سعي شده است ويرايش جديد دستورالعمل ارزشيابي خودرو منطبق با نيازهاي مردم باشد. 


احمد دنیانور عضو هيئت مديره انجمن توليدكنندگان فولاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تا پايان سال 94 به8.5 ميليون تن قراضه نیاز داریم، گفت: تنها يك يا دو بندرگاه مخصوص واردات قراضه در كشور داريم كه اين مسئله واردات را با معضل بزرگي مواجه كرده است.

وي با اشاره به دو مشکل اساسی صنعت قراضه کشور " نبود متولی" و " نبود ساختار" اشاره کرد و افزود: البته اين مسئله در دولت قبل مطرح شده و كميته ويژه‌اي نيز تشكيل شده بود ولي با تغيير دولت فعاليت اين كميته متوقف شد.

دنيانور تصريح كرد: از اين رو لازم است وزارت صنعت، معدن وتجارت با توجهي خاص و با همكاري سازمان بنادر و دريانوردي و گمركات كشور هر چه سريع‌تر زيرساخت‌هاي مناسب را براي اين صنعت فراهم كند.


سه شنبه (19 فروردین/ 8 آوریل) نشست بزرگ اقتصادی ایران و آلمان در شهر برلین به دعوت مقامات آلمانی با هدف جلب و جذب سرمایه های بخش خصوصی آلمان و گسترش همکاری های متقابل با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و یک هیئت تجاری برگزار شد.

در این کنفرانس هیئت تجاری ایران با بیش از 200 تجار صاحبان صنایع بخش خصوصی آلمان که در زمینه سرمایه گذاری در خاورمیانه فعالیت دارند، بحث و مذاکره کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنعت ، معدن ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
مثل اینکه دوستان خبر ندارد همه جا سیمان را کیسه ای ۸۵۰۰ میفروشن
آخرین اخبار