اما و اگرهاي کاهش تعرفه واردات خودرو، سيمان فاقد جايزه صادراتي است و تشريح اولويت‌هاي وزارت صنعت از جمله مهم‌ترين اخبار حوزه صنعت در اين هفته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين رويدادهاي حوزه صنعت از 3 تا 8 اسفند ماه به شرح زير است:


تحويل وانت پيكاپ ايران خودرو ديزل به مشتريان

شركت ايران خودرو ديزل، انتهاي آذر ماه گذشته خط توليد خودرو پيكاپ را افتتاح كرده بود و 4 اسفند ماه اولين خودرو پيكاپ شماره‌گذاري شده و تحويل مشتري شد.
 
اين خودرو كه در دو تيپ ديزلی و بنزينی به بازار عرضه خواهد شد، از استاندارد سطح آلايندگی يورو 4 برخوردار است و با بهره‌گيري از موتور 2800 سی.‌سی پر قدرت 164 اسب بخاری در تيپ ديزلی و موتور 2400 سی‌سی 138 اسب بخاری در تيپ بنزينی، از قابليت 4 چرخ محرک نيز برخوردار است.
 
پيکاپ ايران خودرو ديزل همچنين به كيسه هواي راننده و سرنشين و ترمز دو مداره هيدروليک و سيستم‌های ترمز  EBD و ABS مجهز است. 


اولويتهاي سال 93 وزارت صنعت،معدن وتجارت تشريح شد


محمدرضا نعمت‌زاده وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه در سال آینده، تغيير رويكرد به سمت توليد، تلاش براي كاهش ركود و ايجاد اشتغال،توسعه صادرات کالاهای صنعتی و معدنی و خدمات فنی ، مهندسی و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی مي باشد.


بايد کنترل دستوري قيمت‌ها در بازار فولاد متوقف شود


احمد دنيانور عضو انجمن توليدکنندگان فولاد کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص وضعيت كنوني صنعت فولاد، گفت: هم‌اكنون واحدهاي فولدي به صورت ميانگين بين 60 تا 85 درصد ظرفيت خود كار مي‌كنند.
 
وي ادامه داد: هم‌چنين در حال حاضر بازار فولاد نيز از يك بي‌ثباتي رنج مي‌برد كه اميدورايم بعد از ايام عيد بع نقطه باثباتي برسيم.

دنيانور به افزايش 10 درصدي توليد فولاد كشور اشاره كرد و گفت: اگر كنترل دستوري قيمت‌ها را متوقف كنيم و اجازه دهيم عرضه و تقاضا قيمت‌ها را تعيين كنند قطعا نقاط مثبت در حوزه فولاد افزايش خواهد يافت.


سيمان هنوز فاقد جايزه صادراتي است

 فریبرز مقیمی نائب رییس هیأت مدیره هلدینگ سیمان اسپندار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: ورود سیمان  به بورس کالا سبب روشن شدن قیمت فروش این شرکت‌ها می‌شود که متأسفانه در برخی موارد نقش تخریبی را در بازار داشته‌اند.
 
وی در پایان یادآور شد: رقابت ناسالم شرکت‌های داخلی در صادرات سیمان لطمه بیش‌تری به این صنعت وارد کرده است که باید در این باره مسئولین برای رفع این مشکل چاره‌جویی کنند.

کاهش تعرفه واردات خودرو، سوال از وزير را کليد مي‌زند


سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه خودروسازان در شرایط عادی هم زیان‌ده شده‌اند،‌ گفت: قطعا با توجه به وضعیت معیشتی مردم شاهد ورود خودروهای بی‌کیفیت چینی که هم موجب تشدید آلودگی هوا و هم افزایش تلفات جاده‌ای می‌شود،‌ خواهیم بود.
 
به گفته بیاتیان کاهش تعرفه واردات خودرو قطعا فروش تولید داخل را کاهش می‌دهد.
 
وي با تأکید بر اینکه باید در این تصمیم تجدیدنظر شود افزود: اگر این پیشنهاد اجرایی شود و مجلس قانع نشود قطعا این موضوع از وزیر صنعت سوال خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: صنعت ، معدن ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار