اولين قطار حامل سيمان صادراتي استان زاهدان به مقصد کويته پاکستان از طريق مرز ميرجاوه اعزام شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از  روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ سيد مصطفي داوودي مديرکل راه آهن جنوب شرق با اعلام اين خبر گفت: صبح امروز اولين محموله بار سيمان صادراتي زاهدان به وزن 500 تن بارگيري و با انجام فرآيند گمرکي به مقصد کويته پاکستان اعزام شد.
 
وي با اشاره به ارسال موفقيت آميز قطارهاي باري حامل محصولات مختلف به کشورهاي همسايه و آسياي ميانه افزود: تا پيش از اين محصول سيمان از طريق جاده حمل مي شد که با توجه به رايزني هاي صورت گرفته اين محصول نيز در جرگه کالاهاي حمل شده توسط ريل قرار گرفت.
 
مديرکل راه آهن جنوب شرق با اشاره به تفاوت خطوط ريلي ايران و پاکستان خاطرنشان کرد: با توجه به عريض بودن خطوط ريلي ايران، با هماهنگي صورت گرفته با راه آهن پاکستان اين محموله به وسيله 20 واگن مسقف بارگيري و توسط يک رام قطار باري از طريق مرز ميرجاوه به کويته پاکستان اعزام مي شود.
 
به گفته داوودي در حال حاضر کالاهايي همچون گاز مايع، فرآورده هاي نفتي، پروفيل و محصولات گياهي از طريق ريل به کشورهاي افغانستان و پاکستان صادر مي شود.
 
مديرکل راه آهن جنوب شرق ايمني بالا و جابه جايي انبوه بار را از جمله ويژگي هاي حمل بار توسط ريل برشمرد و افزود: راه اندازي قطار باري بين المللي مانند قطار اکو و قطارهاي باري داخلي حامل سيمان و ساير محصولات ياد شده موجبات رشد اقتصادي، اشتغالزايي و محروميت زدايي را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار