باتوجه به وضعیت موجود نظام بهداشت و درمان کشور باید گفت که حوزه سلامت از فقدان زیر ساخت مناسب رنج می‌برد که در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری صورت گیرد.

محمد مهدی لطیفی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سلامتی حق و نیاز اساسی تمام انسان‌ها است و عدالت در سلامت به عنوان دسترسی مساوی برای نیاز مساوی به خدمات مراقبتی، دسترسی آسان، بهره‌مندی مساوی برای نیاز مساوی و کیفیت برابر خدمات بهداشتی و درمانی تلقی می‌شود. 

وی با بیان اینکه نظام سلامت کشور از چالش‌ها و مشکلات زیادی رنج می‌برد، تاکید کرد: اگر چه در سالهای اخیر اقدامات قابل ملاحظه و بسیار خوبی در حوزه سلامت مردم صورت گرفته است، اما همچنان شاهد اثر بخشی و کارایی پائین بسیاری از اقدامات در بخش بهداشت و درمان هستیم. 

لطیفی اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود نظام بهداشت و درمان کشور باید گفت که حوزه سلامت از فقدان زیرساخت مناسب رنج می‌برد که در این زمینه باید برنامه ریزیهای دقیق‌تری صورت گیرد. 

وی گفت: اگر زیرساخت و پایه‌های نظام سلامت دچار نقص و مشکل باشد، درآن صورت هر چه قدر منابع هم به بخش بهداشت و درمان تزریق کنیم، قادر نخواهیم بود که مشکلات را به طور مناسب بر طرف کنیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار