مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت: میزان صادرات کالا از این بندر با رشد 20 درصدی به دو میلیون و 300 هزار تن در سال قبل رسید.

سیدعلی نعیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : این میزان 86 درصد از سهم صادراتی استان را از نظر وزنی به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد : همچنین حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد به سه میلیون و 500 هزار تن رسید که نقش سازنده ای را در اقتصاد ملی و بین المللی داشت است.

وی به میزان سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اشاره و اضافه کرد: هزار و 650 میلیارد ریال سرمایه گذری بهره بردای شد، هزار و 900 میلیارد ریال درحال ساخت و 730 میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال انعقاد در این منطقه وجود دارد.

نعمیمی یادآور شد: هزار و 500 میلیارد ریال از سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه ویزه مربوط به بخش دولتی است.

مدیر بندر امیرآباد درباره طرح های نوروزی در این بندر گفت: تشکیل تیم بازدید و نظارت بر گردشگری دریایی، راه اندازی شناور ناجی و اجرای طرح همیار ناجی در راستای ساماندهی سفرهای دریایی صورت گرفته است.

نعیمی افزود: در اجرای طرح نوروزی 350 نفر ساعت گشت دریایی، 170 نفر ساعت بازدید و بازرسی از فعالیتهای قایقهای تفریحی انجام شد.

وی یادآور شد: سه هزار و 835 نفر گردشگر دریایی نیز با استفاده از قایقهای تفریحی در مناطق مجاز گردشگری دریایی به گشت دریایی پرداخته اند.

برچسب ها: رشد ، صادرات ، امیر آباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.