دریافتن و آموختن نکات حاصل از تجارب شخصی انسانهای بزرگ و موفق، در حقیقت راه میان‌بری است به سوی درک خوبی‌ها و درستی‌ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می‌گردد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
استاد فاطمی نیا درباره اهمیت نهضت علمی، فرهنگی امام رضا (ع) می فرمایند: «همان طوری که اگر نهضت امام حسین (ع) نبود، ما دین و معارفی نداشتیم، همین طور اگر آمدن امام رضا (ع) به خراسان و نهضت علمی ایشان نبود، از دین و معارف ما خبری نبود. به عبارت دیگر خراسان آمدن امام رضا (ع) عینا مانند کربلا رفتن حضرت سید الشهدا (ع) است. هر دو با علم به شهادت آمدند و هر دو باعث احیای دین خدا و اعتلای کلمه حق گشتند. توجه به این مطلب، به خصوص برای شیعه ای که به زیارت حضرت مشرف می شود و به حضرت سلام می کند، بسیار اهمیت دارد و زیارتش را رنگین تر و پرمحتواتر می کند.
اگر هجرت حضرت رضا (ع) نبود، زحمات جدش حضرت ابی عبدا...(ع) و شهادت مظلومانه اش از بین می رفت... در چنین وضعیت ظلمانی و هرج و مرج فکری در زمان عباسیان امام رضا (ع) همچون خورشید جهان تابی در ظلمات درخشید و به داد عقاید مردم رسید و در حقیقت اسلام را که در حال بی محتوا شدن و نابودی بود، احیا کرد. با تشکیل مجالس و مباحثه با بزرگان ادیان مختلف و ایجاد یک نهضت عمیق و گسترده علمی، معارف دین را زنده کرد.
«نکته ها از گفته ها» دفتر اول- ص۵۵
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.