مدیر سیمای فرانسوی "شبکه سحر" با اشاره به اصلاح محتوای برنامه‌ها بر اساس استانداردها فعالیت‌های جدید و چشم انداز سیمای فرانسوی در سال 93 را در راستای توسعه کمی و کیفی این رسانه توصیف کرده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه سحر؛ سعید غفاری مدیر سیمای فرانسوی این شبکه در آغاز شانزدهمین سال فعالیت این سیما به تشریح سیاست های گروه فرانسوی پرداخت و گفت: سیاست فعلی ما در سیما این است که تا جایی که میسر باشد، بتوانیم برنامه‌ها را در کشورها و مناطق محل زندگی مخاطبانمان تهیه و تولید کنیم.

اهمیت این مسئله برای تمام سیماها و گروه‌های شبکه سحر روشن است و در این میان سیمای فرانسوی هم برای دستیابی به این هدف همت بسیاری به خرج داده است. ما در این سیما با طراحی برنامه‌های مناسب در کشورهای فرانسه، لبنان و تونس و بهره‌مندی از ظرفیت اندیشمندان و طلبه‌های فرانسوی زبانی که در قم هستند، در حال حرکت و اجرایی کردن آنها هستیم. چرا که به این ترتیب نزدیکی برنامه‌های ما به واقعیت‌هایی که در آن کشورها و در نتیجه در زندگی مخاطبانمان می‌گذرد، بیشتر از گذشته می‌شود و ملموس و قابل درک بودن برنامه‌ها به بالا رفتن آمار مخاطبانمان کمک می‌کند.

وی استفاده از ظرفیت های در دسترس برای تولید برنامه را مهم بر شمرد و افزود: نگاه ما این است که با بهره‌مندی از ظرفیت‌هایی که پیش‌تر به آن اشاره کردم، در قالب برنامه‌هایی که می‌سازیم به موضوعاتمان بپردازیم. مسائل و موضوعاتی که آگاهانه و با قصد و غرض‌های سوء در رسانه‌های غربی و مخصوصا فرانسوی زبان نادیده گرفته می‌شوند. به ویژه بحث‌هایی که درباره ایران اسلامی و وضعیت مسلمانان در دنیا است. تحقق این امر مستلزم شناسایی افراد و کارشناسان متعهد متخصص و شایسته است که در مسیری روشن و هدفمند حرکت کنند.

مدیر سیمای شبکه برون مرزی سحر به روند حرکتی این سیما نیز اینطور اشاره کرد: از طرف دیگر سیمای فرانسوی یک رسانه تصویری در سطح بین‌المللی است و از این رو باید با برداشتن قدم‌های سنجیده و ساخت برنامه‌هایی در فرم حرفه‌ای و با محتوای شایسته برای رسیدن به رسانه‌ای مطلوب در سطح بین‌المللی تلاش کنیم. البته حرکت ما همواره به این سمت بوده است و قطعا موفقیت‌های قابل‌توجهی هم در این جهت به دست آورده‌ایم.

او بر اهمیت توجه به استانداردهای برنامه سازی در بخش برونمرزی تأکید کرد و خاطر نشان کرد: اصلاح و بهینه سازی ساختار و محتوای برنامه‌ها بر اساس استانداردهایی که در بخش برون‌مرزی تعریف شده‌اند، بخشی از فعالیت‌های جدید ما در سیمای فرانسوی است. از طرف دیگر مهندسی دوباره فرم و محتوای تولیداتمان برای اینکه برنامه ها متناسب با سلیقه و ذائقه مخاطبانمان شود، بخش دیگری از فعالیت‌های جدید ما است که همزمان با برنامه‌ها و سیاست‌های قبلی‌مان در حال اجرا هستند.

غفاری با اشاره به چشم انداز سیمای فرانسوی در برنامه سازی گفت: طبعا چشم‌انداز ما کیفی سازی تولیدات و برنامه‌ها و رساندن آنها به سطحی قابل قبول است؛ سطحی که علاوه بر همخوانی با استانداردهای جهانی، با استراتژی‌های ما در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و بخش برون‌مرزی نیز هم‌راستا باشد؛ چشم‌اندازی که به آرامی به آن نزدیک می‌شویم و به لطف خدا در ماه‌های آینده با حمایتی که مدیریت شبکه سحر و معاونت محترم برون‌مرزی از سیمای فرانسوی داشته‌اند، تحقق خواهد یافت.

بخش فرانسوی زبان شبکه سحر، بیستم فروردین ماه وارد شانزدهمین سال فعالیت خود شد. این سیما بر روی کانال 1 شبکه سحر قرار داشته و از طریق ماهواره های هات برد، اینتل ست، یامال، نایل ست و بدر دیده می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار