وزیر دفاع ژاپن به نیروهای مسلح این کشور دستور داده است همه موشک‌های بالستیک کره شمالی را که قلمرو ژاپن را تهدید می‌کند نابود کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه ، وزیر دفاع ژاپن به نیروهای مسلح این کشور دستور داده است همه موشک‌های بالستیک کره شمالی را که قلمرو ژاپن را تهدید می‌کند نابود کنند.

خبرگزاری کیودو ژاپن و سایر رسانه‌های محلی این کشور در واپسین ساعات روز شنبه گزارش دادند "ایتسونوری انودرا" این دستور را روز پنجشنبه و بعد از آن صادر کرد که کره شمالی در تاریخ 26 ماه مارس دو موشک بالستیک با برد متوسط را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. 

هر موشک با برد متوسطی که از خاک کره شمالی شلیک شود این قابلیت را دارد که نقطه‌ای را در خاک ژاپن هدف قرار دهد. 
خبرگزاری کیودو گزارش داد بر اساس این دستور، نیروهای مسلح ژاپن، موشک‌های بالستیکی کره شمالی را که پرتاب شده‌اند و خطر اصابت به قلمرو ژاپن را در پی دارد نابود خواهند کرد. 

مقامات وزارت دفاع ژاپن روز یکشنبه از هر گونه اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کردند. ژاپن در گذشته نیز قبل از آزمایش موشک‌های دور برد کره شمالی، تهدیدهای مشابهی را صادر کرده است. 

خبرگزاری کیودو گزارش داد یک فروند ناوشکن نیروی دریایی ژاپن که به موشک‌های رهگیر مجهز است در دریای ژاپن مستقر شده است.  
 چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفت آمریکا دو فروند ناوشکن دیگر را برای مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی به منطقه اعزام خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار