رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: موزه آستان قدس رضوی یکی از بهترین موزه های کشور است و بازدید از این موزه می تواند به عنوان یکی از مهمترین برنامه زائران در کنار زیارت باشد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مسعود سلطانی فر در حاشیه دیدن موزه های آستان قدس رضوی در مشهد موزه آستان قدس رضوی را یک گنجینه ارزشمند دانست افزود : این موزه دارای بخش ها و گنجینه های ارزشمندی است که یکی از بخش های مهم آن، گنجینه هدایای رهبر معظم انقلاب است.
وی با اشاره به ابتکار عمل معظم له در انتقال هدایا به موزه آستان قدس رضوی، گفت: این اقدام تحسین برانگیز و نشان دهنده رژف اندیشی بلند ایشان است.
معاون رییس جمهور، گنجینه قرآن را نیز از مهمترین گنجینه های موزه آستان قدس رضوی ذکر کرد و اظهار داشت: این گنجینه دربردارنده آثار بزرگ و ارزشمند در حوزه قرآن و کتابت است.
سلطانی فرگفت : وجه تمایز این موزه با سایر موزه های موجود، فضای معنوی و ارزش های دینی آن است.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت های بسیار آستان قدس رضوی افزود: برای افزایش سطح همکاری ها، آماده ایم تفاهم نامه مشترک با آستان قدس رضوی امضا کنیم و در صدد هستیم بر اساس برنامه ریزی منسجم و مناسب سطح همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را با آستان قدس رضوی افزایش دهیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: زمینه های مشترک بسیار میان سازمان میراث فرهنگی و آستان قدس رضوی وجود دارد که می تواند منجر به تقویت همکاری این دو نهاد شود.

سلطانی فر افزود: برای نمونه بیمارستان رضوی می تواند کمک موثری در افزایش همکاری آستان قدس رضوی و سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری سلامت داشته باشد.
وی با بیان اینکه همکاری موزه ای می تواند محور دیگر همکاری ما با آستان قدس رضوی باشد، تصریح کرد: آثار و هدایای موجود در مجموعه گنجینه موزه مرکزی آستان قدس رضوی نشان دهنده عشق و علاقه مردم به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.
مسعود سلطانی فر از موزه های قرآن، هدایای رهبر معظم انقلاب، فرش، مرکزی و موزه استاد فرشچیان دیدن کرد.

انتهای پیام//

برچسب ها: موزه ، زائر ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.