مدافع سابق تيم فوتبال زنيت سن پترزبورگ روسيه اقرار کرد به يک داور رشوه پرداخت کرده است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، اريک هاگن فوتباليست 38 ساله نروژي فاش کرد پرداخت رشوه به داوران فوتبال امري عادي است و وي و هم تيمي هايش در زمان حضور در تيم زنيت به يک داور براي تامين نتيجه دلخواه تيمش در يکي از مسابقات جام يوفا نفري 3000 يورو رشوه داده اند.

وي زمان برگزاري اين مسابقه را در فاصله سال هاي 2005 تا 2008 عنوان کرد و تاکيد کرد هر بازيکن در ازاي پيروزي در آن ديدار 12 هزار دلار پاداش گرفتند.

هاگن به روزنامه وي جي نروژ گفت :« دقيقا به ياد ندارم کدام مسابقه بود اما وقتي علت پرداخت پول رشوه را پرسيدم به من گفته شد به اين مساله بايد عادت کنم.اگر مسئولان يوفا هم با من تماس بگيرند همين مساله را به آن ها هم خواهم گفت.بهرحال يک نفر بايد روزي اين ماجرا را فاش مي کرد.»

هاگن دو روز بعد به خبرگزاري ايتار تاس روسيه اعلام کرد مسابقه مذکور اکتبر 2005 ديدار تيم زنيت در دور گروهي جام يوفا برابر تيم ويتوريا گيمارش پرتغال برگزار شد و تيم زنيت 2 - 1 پيروز شد.  دژان دلاوويچ داور صرب قضاوت اين مسابقه را بر عهده داشته است.

وي افزود:« همه بازيکنان پول را پرداخت کردند و اين تصميم در نشست تيم گرفته شد.من با زبان روسي آشنا نبوده و پس از نشست تيم به من اينطور گفته شد.»

سخنگوي باشگاه زنيت در گفتگو با خبرگزاري ريانووستي روسيه با سخنان شديد اللحن اين اتهام را تکذيب کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: داور ، رشوه ، مدافع ، زنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار