به هر کجا نگاه کنید، با منابع مختلف اطلاعاتی در مورد متدها و روش‌های بدنسازی روبرو می‌‍شوید طبقه بندی این متدها به عنوان قانون‌هایی برای تناسب اندام کاری بس چالش انگیز است.

دکتر علیرضا مقتدری، متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بعضی افراد فکر می‌کنند هر چه زمان بیشتر در باشگاه بگذرانند، نتیجه بهتری خواهند گرفت این افراد کاملا در اشتباه هستند. تمرینات بیش از حد رشد ماهیچه‌ها را متوقف می‌کند و به جای اینکه بدن دوباره شروع به بازسازی بافت‌های ماهیچه‌ای کند آنها را از بین می‌برد.

وی افزود: برخی افراد فکر می‌کنند برای گرفتن بهترین نتیجه باید حتما از جدیدترین تجهیزات استفاده کنند این تصور نیز نادرست است. انواع مختلفی تجهیزات ورزشی در فروشگاه‌ها یافت می‌شود و این مسله معمولا انتخاب را دشوار می‌کند، اما بهترین انتخاب همیشه انتخاب یک جفت دمبل ساده است هنگام کار با دمبل تا عمق ماهیچه‌ها نیز کار می‌کند.

دکتر مقتدری همچنین تصریح کرد: یک باور غلط دیگر این است که افراد فکر می‌کنند تا آخرین حد توان باید روی یک ماهیچه کار کرد. افراد باید سعی کنند تمرینات خود را در حد متوسط اما صحیح انجام دهند همچنین می‌توانند بعضی روزها را پرکارتر و بعضی روزها را ملایم‌تر ورزش کنند تا بدن بتوانند نیرویی تازه بیابد.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: عده‌ای براین باورند که ماهیچه به چربی تبدیل می‌شود. این باور نیز کاملا نادرست است همانطور که امکان ندارد چربی به عضله تبدیل شود ماهیچه هم هیچ وقت به چربی تبدیل نمی‌شوند ساختن عضله و آب شدن چربی‌ها در بدن، دو عامل کاملا متفاوت هستند و هر دو این مراحل می‌توانند در یک زمان انجام گیرند هرچند خیلی نادر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ورزش ، ماهیچه ، عضله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار