استفاده از درمان‌های دارویی در خصوص بیش‌فعالی همیشه مؤثر نیست و می‌توان راه‌حل‌های غیردارویی اما مؤثری برای این مشکل کودکان مورد استفاده قرار داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران عنوان کرده‌اند بیماری ADHD یا همان بیش‌فعالی یک بیماری واقعی نیست.

گفتنی است، بسیاری از کودکان مبتلا به این اختلال رفتاری از داروهای درمانی سنگین استفاده می‌نمایند که می‌تواند عوارض جانبی طولانی مدت بر سلامت آنها داشته باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، دانشمندان هشدار می‌دهند استفاده از تکنیک‌های درمانی و داروهای پرعوارض نمی‌تواند یک راه‌حل درمانی مناسب برای این بیماری باشد.

پزشکان اعتقاد دارند در یک کودک مبتلا به بیش‌فعالی مرکز پاداش‌دهی مغز تغییر کرده که می‌توان با انجام تکنیک‌های روان‌درمانی مانند نرمش‌های خاص و حتی بازی‌درمانی که با همکاری خانواده صورت می‌گیرد این عارضه را درمان نمود.

پزشکان معتقد هستند با انجام تمرین‌های روان‌درمانی می‌توان مرکز پاداش‌دهی مغز این کودکان را اصلاح نموده به وضعیت عادی بازگرداند.

عارضه بیش‌فعالی در صورت عدم درمان می‌تواند حتی تا بزرگسالی کودک نیز ادامه داشته باشد و مشکلات متعددی برای او ایجاد نماید.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیش فعالی ، ورزش ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار