مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدای طرح امداد نوروزی، امدادگران مراکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کرمان، رفسنجان، بم و جیرفت، چهار هزار و230 ماموریت تصادفی و غیر تصادفی را انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه، دکتر سید"جعفر ترابی" افزود: بر این اساس امدادگران این مراکز، هزار و 255 مورد ماموریت تصادفی و دو هزار و 975 مورد ماموریت غیر تصادفی را از تاریخ 26 اسفند پارسال تا پایان روز نهم ماه جاری انجام دادند.

وی افزود: در ماموریت های تصادفی، 876 نفر به بیمارستان اعزام و 235 نفر در محل حادثه، درمان شدند.

وی گفت: همچنین در ماموریت های تصادفی 15 نفر قبل از رسیدن آمبولانس به محل حادثه(سر صحنه حادثه) فوت کردند و یک نفر نیز در هنگام انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحت فوت کرد.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 128 ماموریت نیز در این ایام لغو شده است.

وی با اشاره به آمار ماموریت های تصادفی در مدت مشابه پارسال استان، گفت: طی سال گذشته، هزار و 406 مورد ماموریت انجام شد که هزار و 62 مورد به بیمارستان اعزام و 234 مورد نیز در محل درمان شدند.

به گفته وی در مدت مشابه پارسال 15 نفر در اثر حوادث جان خود را از دست دادند.

دکتر ترابی در زمینه ماموریت‌های غیر تصادفی مراکز حوادث و فوریت‌های پزشکی چهار دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمان، گفت: از 26 اسفند پارسال تا پایان روز نهم ماه جاری، دو هزار و 975 مورد ماموریت انجام شد که هزار و 223 مورد به بیمارستان اعزام شدند.

وی اعلام کرد: همچنین هزار و 396 بیمار در محل درمان شدند، 74 نفر قبل از رسیدن آمبولانس و دو نفر در هنگام انتقال به بیمارستان و هفت نفر در بیمارستان فوت کردند.

به گفته وی 273 مورد از ماموریت‌های غیر تصادفی که در این مدت لغو شده، مزاحمت هایی بوده که به ماموریت انجام شده است.

دکتر ترابی خاطرنشان کرد: ماموریت‌های غیر تصادفی شامل، سکته های قلبی و مغزی، مشکلات تنفسی، سقوط از ارتفاع، مسمومیت ها، غرق شدگی، گرما زدگی، سردرد، تشنج ،سوختگی و ... می‌شود.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه به راه اندازی 11 کمپ سلامت در شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه اشاره کرد و گفت: از ابتدای فروردین ماه تا پایان روز هشتم، 996 نفر به این کمپ ها مراجعه کرده اند.

به گفته وی در این کمپ ها یک پرستار و همچنین یک دستگاه آمبولانس مستقر شده است تا علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در محل، افرادی که نیاز به خدمات بیشتر درمانی دارند را به بیمارستان منتقل کنند.

وی همچنین گفت: در این کمپ ها پمفلت ها و پیام های آموزشی تهیه شده تا به مراجعه کنندگان ارائه شود./س

برچسب ها: تصادف ، امداد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.