رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از این شهرستان تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات مستمر و غیرمستمر و موردی این نهاد بهره‌مند می شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید غضمان گنجیانی، اظهار کرد: در حال حاضر 6 مهد کودک شهری و 60 مهد کودک روستایی در شهرستان کهگیلویه فعال هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه از اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روز برای کودکان سه تا شش سال در 60روستا مهد این شهرستان خبر داد.

گنجیانی افزود: طرح یک وعده غذای گرم برای جلوگیری از سوء تغذیه کودکان در مناطق محروم روستایی اجرا می شود.

وی عنوان کرد: این طرح با هدف تامین بخشی از نیازهای تغذیه ای کودکان ،کمک به جلوگیری از سوء تغذیه در مناطق روستائی، آگاهی کودکان با گروههای غذائی، ارتقاء آگاهی خانواده‌ها و ایجاد رفتار تغذیه ای صحیح،از سال 86 تاکنون اجرا می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در این طرح وضعیت رشد کودکان براساس شاخص وزن در سه مرحله سنجیده می‌شود، تصریح کرد: سنجش وضعیت رشد کودکان در زمان آغاز طرح، وسط طرح و پایان طرح با همکاری خانه های بهداشتی روستا براساس فرم‌های مربوطه انجام می‌گیرد.

گنجیانی با بیان این که در حال حاضر سرانه هر کودک در روز برای یک وعده غذای گرم 10 هزار ریال است، بیان کرد: اعتباری بالغ بر783میلیون ریال بابت یک وعده غذای گرم در روستا مهدها به حساب مربیان روستا مهد واریز شد.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: بهزیستی ، مددجو ، یاسوج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.