مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: جایگزینی زراعت چوب به جای کشت سبزی و صیفی در اراضی تحت شرب آب‌های نامتعارف می‌تواند بهره‌برداری و فشار موجود بر جنگل‌ها را کاهش دهد.

غلام عباس عبدی نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه در جنوب استان تهران برای زراعت سبزی، صیفی، غلات استفاده از آب‌های نامتعارف رواج دارد،اظهار داشت: اصلاح الگوی کشت  بر اراضی تحت شرب آب‌های نامتعارف جایگزینی برای زراعت‌های موجود است تا کشاورزان از نظر اقتصادی دچار مشکل نشوند.
 
وی افزود: در بحث زراعت چوب گونه‌های جايگزين  سریع الرشد مانند صنوبر و گونه‌هایی نظیر آن در نظر گرفته شده است.
 
عبدی‌نژاد با بیان اینکه در بعضی از مناطق مانند ورامین و پیشوا و در استان‌هایی مانند گیلان و ارومیه این طرح به شکل الگو آغاز شده است گفت: اگر زراعت چوب را جایگزین کشت سبزی و صیفی نماییم بخشی از این چوب‌ها جایگزین برداشت از جنگل‌ها شده و فشار موجود بر جنگل‌ها کاهش می‌یابد.
 
عبدی‌نژاد افزود: در "بند ب" ماده 148 قانون برنامه پنجم بر لزوم زراعت چوب تاکید شده و ما بر اساس قانون می‌توانیم این کار را انجام دهیم.
 
وی تاکید کرد: در همین راستا اداره کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران آمادگی لازم را دارد تا علاوه بر حمایت از کشاورزان در این زمینه اراضی مستعد موردنیاز برای این کار را در اختیار آنان قرار دهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اصلاح ، الگو ، کشت ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار