دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به حجم جوجه ریزی و مازاد تولید، نیازی به عرضه مرغ منجمد نداریم.

پرویز فروغی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون هرکیلو مرغ زنده با کاهش مجدد ۳ تا ۴ هزارتومانی به ۵۲ تا ۵۳ هزارتومان رسیده است.

او با بیان اینکه نیازی به عرضه مرغ در بازار نداریم، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش حجم جوجه ریزی ها و مازاد تولید، نیازی به توزیع مرغ منجمد در بازار نیست.

فروغی حداکثر نیاز ماهانه جوجه ریزی کشور را ۱۳۰‌میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: بنابر آمار طی ماه های اخیر بیش از ۱۵۰‌میلیون قطعه جوجه ریزی در بازار صورت گرفته که براین اساس خرید حمایتی و صادرات مرغ امری ضروری است.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با تاکید بر جمع آوری و خرید حمایتی روزانه حداقل ۵ هزارتن مرغ مازاد از سطح بازار گفت: پشتیبانی امور دام روزانه هزارتن مرغ خرید حمایتی می کند، درحالیکه با حجم فعلی تولید جمع آوری و خرید حمایتی باید چندبرابر این رقم باشد.

او ادامه داد: بنابر آمار با احتساب جوجه ریزی های اخیر، ماهانه بیش از ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن مرغ تولید می شود، درحالیکه نیاز کشور بیش از ۲۳۰ هزارتن نیست.

فروغی با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ ایام‌ محرم نداریم، گفت: با افزایش هزینه های تولید، قیمت تمام شده هرکیلو مرغ بالای ۶۰ هزارتومان است که بدین ترتیب مازاد تولید باید صادر یا خرید حمایتی شود تا مرغداران متحمل زیان نشوند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۴ تير ۱۴۰۳
مشخص کنید صادرات به کدام بخش؟
آخرین اخبار