طلاق عاطفی خطری مهم برای خانواده‌ها و انتخابی نفرت‌انگیز بین تسلیم و چرایی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، طلاق از مهمترین آسیبهای اجتماعی، خانوادگی است اما آمارهای موجود در کشور نشان دهنده میزان ناکامی و طلاق رسمی همسران نیست بلکه آمار بزرگتر مربوط به طلاق عاطفی است، طلاقی که همسران به سردی و خاموشی با یکدیگر زندگی می‌کنند ولی تقاضای طلاق قانونی نمی‌کنند.

نازی باهنر روانشناس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طلاق عاطفی اولین مرحله در امر طلاق است که بیانگر احساس بیگانگی نسبت به یکدیگر و عدم اعتماد زوجین به یکدیگر می‌باشد.
وی افزود: در این شرایط زوجین به جای حمایت از یکدیگر در جهت آزار و اذیت یکدیگر، توهین به شخصیت همسر و خانواده‌اش برمی‌آیند.

باهنر عوامل عدم تامین نظر عاطفی، بی توجهی زوجین به یکدیگر، نارضایتی جنسی، بی اعتمادی، عدم تعامل روحی زوجین، رفتارهای خشونت‌آمیز همسران به یکدیگر رامقدمه طلاق عاطفی دانست.

وی وجود فرزند را علت کنار هم زندگی کردن در طلاق عاطفی در اغلب موارد خواند که زوجین فقط نقش پدر ومادر را می‌گیرند و فراموش می‌کنند که زن و شوهر هستند و تنها پدر و مادر مطلق برای فرزندشان می‌شوند.

باهنر ترس از عواقب طلاق و آبروریزی در بین آشنایان را از علل نگرفتن طلاق قانونی زوجین شمرد که تنها زندگی مشترک ظاهری دارند.

این روانشناس افزود: در این زندگیهای مشترک روبه طلاق عاطفی، زوجین با یکدیگر صحبت نمی‌کنند، بحث نمی‌ورزند، باهم غذا نمی‌خورند، روابط زناشویی برقرار نمی‌کنند و احساس تنفر به هم پیدا می‌کنند و در یک کلام دیگر همدیگر را دوست ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با آموختن مهارتهای ارتباطی در زوجین، استفاده از نظرات مشاورین در زندگی مشترک، عدم مداخله والدین زوجین در زندگی مشترک،صحبت منطقی همسران با یکدیگر و رفع کدورتها و سوءتفاهمها، جلو خیلی از طلاقهای قانونی را گرفت.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: مرگ ، خاموش ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار