وزارت امور خارجه زیمبابوه جمعه اعلام کرد نشست سران اتحادیه اروپا و آفریقا که قرار بود اوایل آوریل در بروکسل برگزار شود احتمالا به سبب مخالفت با اعطای روادید به گراس موگابه همسر رییس جمهور زیمبابوه لغو خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ به گفته جوی بیمها سخنگوی وزارت امور خارجه زیمبابوه ، هنوز اتحادیه آفریقا در این خصوص تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است اما کمیسیون نمایندگان دائم تصمیم گرفته است در صورتی که اتحادیه آفریقا همچنان به مداخله در ترکیب هیئت آفریقایی اصرار ورزد، کشورهای عضو در این نشست شرکت نکنند.

بیمها افزود:« کشورهایی مانند سودان وجود دارند که دعوت نشده اند درحالی که مصر که اکنون عضویت آن در اتحادیه آفریقا به حال تعلیق در آمده ، دعوت شده است. مشکل بانوی اول ما که با اعطای رواید به او مخالفت شده است از موضوعات نگران کننده محسوب می شود.»

این سخنگو گفت:« ما امیدواریم اتحادیه آفریقا به تصمیم اصولی ژانویه خود وفادار باقی بماند یعنی اینکه زمانی در این نشست شرکت کنند که از همه رهبران عضو اتحادیه اروپا برای شرکت در آن دعوت شود.»

چهارمین نشست سران اتحادیه اروپا و آفریقا قرار است روزهای دوم و سوم آوریل در بروکسل برگزار شود.اتحادیه اروپا فوریه اغلب تحریم های خود علیه زیمبابوه را به جز تحریم های مربوط به رابرت موگابه رئیس جمهوری و همسر او را لغو کرد و این دو تن همچنان در اروپا عنصر نامطلوب محسوب می شوند.

یکی از بندهای این تحریم ها در عین حال به روسای جمهوری یا نخست وزیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در فهرست سیاه اروپایی ها قرار دارند امکان می دهد که به مناسبت رویدادهای بین المللی بتوانند به کشورهای اروپایی عزیمت کنند.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار