معاون مديرکل دفتر نظارت و امور بهره‌برداري وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورت که سرمایه گذاری مصرف‌کنندگان مواد معدنی افزایش یابد، در پی آن صنایع بالادستی و پایین دستی توسعه مي‌یابند.

عباسعلي ايرواني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مواردی هم‌چون تهدید داخلی بهره‌بردار، تغییر کیفیت، نبود بازار، نداشتن توان مالی و نبود نقدینگی از جمله مشکلات داخلی است.

وی افزود: منابع طبیعی، مشکلات محیط زیست، امنیت سرمایه‌گذاری و مواردی از این دست از جمله مشکلات خارج از حوزه بهره‌برداری معادن هستند.

معاون مدیرکل دفتر نظارت و امور بهره‌برداری وزارت صنعت به راه‌حل‌های نسبی رفع این مشکلات اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری مصرف‌کنندگان مواد معدنی افزایش یابد تا در پی آن صنایع بالادستی و پایین دستی توسعه یابند.

ایروانی به وضعیت بازار اشاره کرد و گفت: بازار مصرف محل عرضه و تقاضاست یعنی اگر تولیدکننده به اندازه نیاز بازار تولید کند اما تجهیزات نداشته باشد، ماده تولید شده در دست بهره‌بردار می‌ماند.

وی  افزود: هم‌چنین مواد معدنی ترکیب ثابتی ندارد و ممکن است ناخالصی داشته باشد که در این صورت خرید آن توجیه اقتصادی ندارد، بنابراین مصرف‌کننده به دنبال کیفیت بهتر می‌رود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون طبق روال و در حدتوان با مسئولین منابع طبیعی جلساتی را برگزار می‌کنیم و هم‌چنین پی‌گیر معارضین محلی از طریق استانداری‌ها هستیم.

ایروانی افزود: هم‌چنین رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر و تشویق به احداث واحدهای  فرآوری می‌تواند در حل مشکلات بازار تاثیرگذار باشد.
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار