طب سوزنی روش درمانی است که در آسیب های ورزشی با کاهش درد، سبب افزایش دامنه حرکت و بهبود سریع تر می شود و همچنین با استقامت بخش های ضعیف بدن باعث بهبودی می شود.

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران: طب سوزنی با قدمت پنج هزار ساله‌ی کشور چین امروزه در جهان محبوبیت و رواج بیشتری یافته است. با به رسمیّت شناخته شدن طب سوزنی توسط سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۷۰ میلادی تمام دیوارهای شک و تردید و بی‌اعتمادی نسبت به طب سوزنی فرو ریخت و منجر به تأسیس دانشکده و کلینیک‌های طب سوزنی در کشورهای غربی شد.

گفته می‌شود بیش از نیم میلیون درمانگر در خارج چین برای درمان بیماری‌های مزمن از طب سوزنی استفاده می‌کنند، که بیش از سیصد هزار نفر آنان پزشک هستند. نداشتن عوارض جانبی از یک سو و اثرات درمانی طب سوزنی از سوی دیگر باعث گرایش درمانگران و بیماران به این نوع طب شده است.
آسیب های ورزشی گستره وسیعی را در بر می گیرد و معمولاً در محدوده اسکلتی – عضلانی است و در برگیرنده تمام آسیب های حاد و مزمن که در طی فعالیت های ورزشی ایجاد می شود است، مانند : تمرینات فیزیکی – ورزش های رقابتی رزمی و فعالیت های در فضای باز.

افرادی که در این رشته ها فعالیت می کنند معمولاً استرس و یا آسیب ماهیچه ای – لیگامنت و تاندون ها و مفاصل را تجربه می کنند و این مناطق، نواحی ای هستند که دامنه استفاده آن زیاد است . پزشکی ورزشی تمرکز بردرمان آسیب هاست . 

تخصصی ورزشی یک اکوپانکچریست(متخصص طب سوزنی) دراختیار دارند که زمان بهبودی را کوتاه تر کرده وناراحتی های مقاوم را هم بهبودی می بخشد . اما استفاده از طب سوزنی در درمان آسیب های حاد، آسیب های گزارش های موفقیت آمیزی در درمان آسیب های ورزشی با طب سوزنی ثبت شده است. بسیاری از تیم های پیشرفته تکرار شونده از قرن های پیش شروع شده است . 

طب سوزنی چگونه کمک می کند؟ 

طب سوزنی با کاهش التهاب، کاهش تورم ، شل کردن ماهیچه و برطرف نمودن اسپاسم ، کاهش پاسخ به درد بدن ،افزایش گردش خون موضعی که باعث تغذیه بهتر ودفع سریع تر موارد درد زا وکاهش کبودی در بیشتر آسیب های ورزشی به ما کمک میکند.

در آسیب ها ی مزمن نیاز به برآورد بیشتر آسیب دیدگی هست و قبل از شروع هر نوع درمان در ضایعات مزمن این مهم است که چنانچه دلیل ساختاری و زمینه ای وجود دارد مشخص شود مانند: کمبود غضروف، تشکیل بافت اسکار، یا ضایعات دژنراتیو 

یک درمان طب سوزنی می تواند هم عامل زمینه ای وهم علایم بیماری را همزمان تحت درمان قرار دهد، که البته در ضایعات مزمن روش های دیگر مانند: گیاه درمانی ورژیم غذایی مناسب به طب سوزنی هم اضافه می شود . 

آسیب های قدیمی در سیستم کاهش دسته بندی می شوند کمبود یا کاهش به ضعف اشاره می کند. صدمات درمان نشده منجر به نواحی با قدرت کم و بی ثبات و دامنه حرکت محدود خواهد شد .  
درطب سوزنی برای درمان آسیب های مزمن بر تقویت نقاط ضعیف تأکید می شود. تعیین دوره درمان در آسیب های قدیمی مشکل است، زیرا دارودرمانی، عدم فعالیت طولانی، جراحی ها، درمان را تحت تأثیر قرار می دهد اما یک دوره 8 الی 10 جلسه ای برای ضایعات مزمن در ابتدا در نظر گرفته می شود .

انتهای پیام/
برچسب ها: طب سوزنی ، آسیب ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار