یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر نقش مهمی که رونق گردشگری می تواند در اقتصاد ما داشته باشد گفت: احساس امنیت، سرویس دهی مناسب به گردشگران و تبلیغات و شناساندن جاذبه های کشور می تواند شروع خوبی برای رونق این صنعت باشد.

جمشید عدالتيان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: با وجودیکه کشور ایران دهمین کشور جهان از نظر جاذبه های توریستی و گردشگری است، سهم ناچیزی را از این صنعت به خود اختصاص داده است و درآمد اقتصادی لازم را از این منبع کسب نمی کند.

متاسفانه علیرغم اینکه سالهاست پیرامون این شرایط بحث و بررسی صورت می گیرد اقدام عملی کافی جهت بهبود آن صورت نگرفته است.

وی در بیان عواملی که موجب شده ما در این صنعت پر درآمد و رونق بخش اقتصادی خیلی موفق نباشیم، گفت: هنوز زیر ساختهای لازم جهت جذب گردشگر به صورت کافی و مناسب در کشور فراهم نشده است همچنين تبلیغات منفی بر علیه کشور ما ، وضعیت نامناسب سیستم حمل و نقل و ارتباطی کشور و ضعف تبلیغات و بازاریابی داخلی جهت شناساندن ظرفیتهای تاریخی، فرهنگی گردشگری و توریستی کشور از جمله مواردي است كه تا کنون اطلاعات کمی از کشور ما به دنیا عرضه شده است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه گردشگری داخلی در کشور تا حد زیادی رشد داشته است و از رونق نسبی برخوردار است گفت آنچه بیشتر در آن مشکل داریم گردشگری خارجی است.

گردشگری در کنار سایر ظرفیتهای اقتصادی کشور می تواند نقش زیادی در رشد و توسعه اقتصادی داشته باشد. بازای هر گردشگر خارجی که وارد کشور می شود سه شغل بصورت مستقیم ایجاد می شود. 

وی همچنین تصریح کرد: جالب اینجاست که هرچه کشورها پیشرفته تر هستند گردشگر بیشتری جذب می کنند. 

عدالتیان خاطر نشان کرد: گردشگران در کشور ما اکثرا گردشگران مذهبی هستند، شیعیانی که از کشورهای مذهبی برای زیارت اماکن مقدس زیارتی به کشور می آیند. در مجموع با وضع مطلوب فاصله زیادی داریم. در نهایت احساس امنیت، سرویس دهی مناسب به گردشگران و تبلیغات و شناساندن جاذبه های کشور می تواند شروع خوبی برای رونق این صنعت باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار