اصيل بودن ساکنان آن محله و نيز نزديکي به اقوام و خويشاوندان دو موضوع بسيار مهمي‌است که هر خريدار خانه بايد به آنها توجه کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، توجه به محلي که قرار است خانه‌اي در آنجا بخريم از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.
 
گفتنی است اصيل بودن ساکنان آن محله و نيز نزديکي به اقوام و خويشاوندان دو موضوع بسيار مهمي‌است که هر خريدار خانه بايد به آنها توجه کند. منوچهر ابهري، يکي از کارشناسان و مشاوران املاک در تهران هم در اين باره مي‌گويد: «براي خريد خانه پيش از هر چيز بايد به اصالت محله توجه کرد.

براساس این گزارش در محله هايي که ساکنان آن را افرادي تشکيل مي‌دهند که سال ها در آنجا سکونت داشته اند، همدلي و مهرباني بيشتري به چشم مي‌خورد. همسايه ها رفتار خوبي با يکديگر دارند و حرمت همديگر را حفظ مي‌کنند.

گفتنی است اغلب در چنين محله هايي جرم و جنايت بسيار کم اتفاق مي‌افتد و ساکنان آن از امنيت و آرامش زيادي برخوردارند.»

براساس این گزارش هرچند داشتن پول کافي اولين و مهم ترين شرط براي خريد خانه است اما به يقين شرط کافي نيست. براساس این گزارش خريد خانه‌اي که نياز به لوله‌کشي دوباره، بنايي، نقاشي و تعويض شيرهاي آب، تغيير در سيستم برق کشي و ده‌ها کار تعميراتي ديگر دارد نه تنها آرامش پس از خريد خانه را از صاحبخانه مي‌گيرد بلکه خود عاملي براي ايجاد استرس و به خطر انداختن سلامتي ساکنان آن مي‌شود.

گفتنی است  خريد خانه به عوامل زيادي بستگي دارد که تنها تعدادي از آنها به خود خانه مربوط مي‌شود .
 
براساس این گزارش اين کارشناس مسکن نزديک بودن به اقوام و آشنايان را عامل مهم ديگري در هنگام خريد خانه معرفي مي‌کند و مي‌گويد تجربه ما نشان مي‌دهد وقتي يک نفر با توجه به وسعت مالي خويش اقدام به خريد مسکني در شهرک هاي اقماري تهران کرده است، بعد از گذشت چند ماه يا يک سال برمي‌گردد و در تهران به دنبال رهن و اجاره آپارتمان است و وقتي علت اصلي اين کار را مي‌پرسيم متوجه مي‌شويم که دوري از اقوام و آشنايان و احساس تنهايي موجب اين کار شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اصالت ، محله ، خرید ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار