بعد از انتخاب محله و در نظر گرفتن فاصله منزل اقوام و آشنايان توجه به يک مورد بسيار مهم اولويت پيدا مي‌کند و آن عوامل مزاحم در نزديکي خانه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران بعد از انتخاب محله و در نظر گرفتن فاصله منزل اقوام و آشنايان توجه به يک مورد بسيار مهم اولويت پيدا مي‌کند و آن عوامل مزاحم در نزديکي خانه است. 

براساس اين گزارش بهتر است خانه‌اي که انتخاب مي‌کنيد از مراکز و سازمان‌هاي دولتي، حمام هاي عمومي‌و مدارس دور باشد.

گفتني است  وجود صدا و ترافيک خودروها نيز از عواملي است که بايد به آنها توجه کرد وگرنه سکوت و آرامش درون خانه کمتر مي‌شود.
 
براساس اين گزارش وقتي وارد خانه مي‌شويد، ابتدا آشپزخانه را ببينيد. اين مورد اهميت زيادي دارد. آشپزخانه بايد نور خوبي داشته باشد که به لحاظ سلامت و رشد نکردن ميکروب‌ها داراي اهميت است. آشپزخانه هاي مستطيل شکل مناسب‌ترند چون نماي خوبي از وسايل و ظرف و ظروف به بيننده مي‌دهند. همين‌طور پنجره آن براي نصب پرده بايد مناسب باشد.

اين گزارش مي افزايد: تهويه خوب، کابينت غير فلزي، و نبود کجي در آشپزخانه نيز مهم است.

بعد از آن بايد توجه کرد که سرويس هاي بهداشتي در کجا قرار دارند. بهتر است اين سرويس‌ها در راهرو باشند، نه در پذيرايي و آشپزخانه. همچنين محل قرار گيري حمام در اتاق خواب مناسب‌تر است.

براساس اين گزارش داشتن شوفاژ به خاطر ايمني بيشتر، بهتر است، پکيج به خاطر صدا و مصرف برق بالايي که دارد زياد مورد قبول نيست. از نظر طبقات نيز، طبقه دوم بهترين طبقه يک آپارتمان محسوب مي‌شود. هرچند سالمندان طبقه اول را مي‌پسندند و جوان تر ها طبقات سوم و چهارم را به خاطر رفت و آمد کمتر و توانايي بيشتري که در بالا رفتن از پله ها دارند، بهتر مي‌دانند
 
براساس اين گزارش نور مقوله مهمي‌در معماري است كه نمي‌توان به آساني از آن گذشت. جدا از مسايل فني معماري و زيبايي شناسي، نور به علت بار گرمايي و خاصيت ميكروب‌كشي كه دارد، مي‌تواند در سلامت فضاي دروني خانه موثر باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مزاحم ، خانه ، حمام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار