نویسنده روزنامه واشنگتن پست آمریکا در تحلیلی دیدار رئیس جمهور این کشور با مقامات عربستان سعودی را در سایه اختلافات دوطرف، بسیار دشوار توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن پست آمریکا به دیدار قریب الوقوع "باراک اوباما" رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از عربستان پرداخته و در تحلیلی که "مارک لینچ" نویسنده این روزنامه ان را نگاشته است، اذعان کرد: دیدار اوباما از ریاض در سایه خشم مقامات عربستان و بسیاری دیگر از مسائل که عادی سازی روابط با سعودیها را پیشنهاد می کند، بسیار دشوار خواهد بود.

این نویسنده نوشت: مقامات ریاض عدم رضایت خود را _به گفته این روزنامه_ از حمایت ایالات متحده آمریکا از تغییر دموکراتیک در مصر و منطقه، مخفی نکرده، و از عدم پذیرش آمریکا برای گرفتار شدن در باتلاق سوریه و نقش این کشور در مذاکرات هسته ای با ایران ابراز ناخشنودی کرده اند.این در حالی است که گزارش آمریکا درباره نقض حقوق بشر در عربستان سبب خشم مقامات ریاض نیز شده است.

نویسنده واشنگتن پست در ادامه افزود: نشست سران آمریکا و عربستان در حالی انجام می شود که منطقه خیلج فارس شاهد ناامنی بوده و رابطه قطر با کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس نیز دچار تنش شده است و این تقسیم بندی ها ایده دیدار اوباما با سران شورای همکاری خلیج فارس را از بین برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار