دکتر فرسار با اشاره به فعالیت بازرسین دانشگاه در طرح بسیج سلامت نوروزی گفت: در طی این چند روز از بیش از هزار مرکز عرضه و توزیع مواد غذایی بازدید شده و حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد معدوم شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر فرسار معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی به منظور حفظ و تامین سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و پیشگیری از بروز بیماری‌ها، طرح بسیج سلامت نوروزی همانند سال‌های گذشته از یکم اسفند ماه سال ۱۳۹۲تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۳همزمان با سراسر کشور در مناطق تحت پوششدانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به صورت فعال در همه ایام تعطیل و غیر تعطیل اجرا می‌شود. 

وی افزود: در پایان روز جمعه اول فروردین ماه ۹۳ در طی اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی، ۱۷۲ مرکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، ۳۹ امکنه عمومی و ۴۴ امکنه بین راهی مورد بازدید قرار گرفت. از دیگر اقدامات انجام شده در این روز می‌توان به معرفی ۶ متخلف از قوانین بهداشتی به دادگاه، کشف و معدوم سازی ۱۹۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرمجاز و ۶۸ مورد کلرسنجی آب شرب اشاره کرد. 

فرسار با اشاره به بازدید خود از شبکه بهداشت و درمان شمیرانات، مرکز بهداشت شمال و شرق در روز دوم فروردین ماه ۹۳ گفت: در پایان روز شنبه دوم فروردین ماه ۹۳ در برنامه بسیج سلامت نوروزی، ۲۸۶ مرکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، ۳۵ امکنه عمومی و ۶۰ امکنه بین راهی مورد بازدید قرار گرفت. 

همچنین در این روز ۹ متخلف از قوانین بهداشتی به دادگاه معرفی و کشف و معدوم سازی۶۲۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرمجاز، ۳ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۱۰۲ مورد کلرسنجی آب شرب انجام پذیرفت. 

معاون امور بهداشتی دانشگاه با اشاره به بازدید خود از شبکه‌های بهداشت و درمان ورامین، پیشوا و پاکدشت در سوم فروردین ماه ۹۳ عنوان کرد: در پایان روز یکشنبه سوم فروردین ماه ۹۳ نیز توسط برنامه بسیج سلامت نوروزی، ۳۰۲ مرکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، ۲۸ امکنه عمومی و ۴۱
امکنه بین راهی مورد بازدید قرار گرفت. 

وی در ادامه گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در این روز می‌توان به معرفی ۴ متخلف از قوانین بهداشتی به دادگاه، کشف و معدوم سازی ۲۲۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرمجاز، ۴ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۱۰۰ مورد کلرسنجی آب شرب و ۴ مورد برخورد با دستفروشان دوره گرد اشاره کرد. 

دکتر فرسار در ادامه اظهار داشت: در این طرح در پایان روز دوشنبه چهارم فروردین ماه نیز تعداد ۲۷۵ مرکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، ۴۱ امکنه عمومی و ۷۳ امکنه بین راهی توسط کار‌شناسان بهداشت محیط این معاونت مورد بازدید قرار گرفت. همچنین در این روز ۱۳ متخلف از قوانین بهداشتی به دادگاه معرفی شدند و کشف و معدوم سازی ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و
غیرمجاز و ۱۰۴ مورد کلرسنجی آب شرب نیز صورت گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار