طرح بسيج سلامت نوروزي از ابتداي اسفند در شهرهاي زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي مشهد آغاز شده و بيش از 17 هزار بازرسي در قالب اين طرح از اماکن تهيه و توزيع مواد غذايي و عمومي صورت گرفته است .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا، مدير گروه بهداشت محيط و حرفه اي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به فعاليت بيش از 57 هزار مراکز تهيه و توزيع مواد غذايي، اماکن عمومي و بين راهي در شهرهاي زير پوشش دانشگاه اظهار داشت:‌ بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده کارشناسان بهداشت محيط از هشت صبح الي هشت شب به طور مستمر از اين مکانها بازديد و موارد بهداشتي را کنترل مي کنند.
 
مهندس حسني با اشاره به اينکه تامين سلامت مجاوران، زائران و مسافران از اهداف مهم اين طرح به شمار مي رود خاطر نشان کرد:‌ بر اين اساس بيش از 9 تن مواد غذايي غير قابل مصرف از سطح مراکز تهيه و توزيع مواد غذايي جمع آوري و 460 متخلف نيز به مراجع غذايي معرفي شدند.
 
وي افزود: ‌همچنين دارا بودن کارت معاينه بهداشتي براي تمامي افرادي که در مراکز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماکن عمومي فعاليت مي کنند الزامي است و در اين راستا حدود 5 هزار کارت معاينه بهداشتي صادر شده است .
 
مدير گروه بهداشت محيط و حرفه اي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد افزود:‌ انجام بيش از 9 هزار مورد کلر سنجي آب نيز از ديگر اقدامي است که در قالب اين طرح انجام شده است .

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازرسی ، بهداشت ، محیط ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.