درفت (یارکشی)امسال لیگ بسکتبال NBA چندان قوی نبود و بازیکن شاخصی در آن دیده نمی‌شود اما سایت Sbnation در گزارشی به کاندیداهای بهترین سال اولی این فصل پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ امسال خبری از استعدادهای قابل توجه نیست که کار را برای انتخاب بهترین سال اولی لیگ راحت کنند با این وجود باید میان کاندیداهای موجود یک نفر این عنوان را دریافت کند و با وجود شاخص نبودن بازیکنان ورودی امسال، هنوز هم استعدادهایی میان آن‌ها به چشم می‌خورد که سایت Sbnation به بررسی پنج شانس اول کسب عنوان بهترین سال اولی فصل پرداخته است.  
 
*مایکل کارترویلیامز- فیلادلفا 

میانگین این فصل: 17/3 امتیاز، 6/3 پاس گل و 5/3 ریباند
 
شانس بازیکن تازه وارد فیلادلفیا برای عنوان بهترین سال اولی فصل زیاد به نظر می‌رسد کارتر ویلیامز در مجموع آمار چشم نوازی نسبت به سایر بازیکنان تازه وارد دارد.  
 
ویلیامز که نفر یازدهم یارکشی امسال بود کمک زیادی به خط حمله تیمش کرده است مشکل وی را می‌توان درصد شوتها دانست که در مجموع 40 درصد و در پرتاب‌های 3 امتیازی نسبت به شروع فصل افت داشته است.  
 
*ویکتور اولادیپو، اورلاندو مجیک 

میانگین آمار در هر بازی: 13/8 امتیاز، 4/4 ریباند، 4/1 پاس گل

اولادیپو از برخی جهات مثل دفاع پرقدرت و انتقال بازی، بازیکن واقعا خوبی به نظر می‌رسد و پتانسیل بالایی دارد و با وجود ضعف حمله، هم چنان بازی قابل توجهی دارد.  
 
اولادیپو در مقایسه با کارتر ویلیامز آمار ضعیفتری دارد اما ثبات بازی این بازیکن طی چند ماه بازی به وی اعتبار می‌دهد. اگر اورلاندو فصل را با شرایط خوب تمام کند، شانس این بازیکن که نفر دوم درفت بود هم بالاتر می‌رود.
 
*تری برک، یوتا جاز

میانگین آمار بازی:12/7 امتیاز، 5/6 پاس گل، 3/1 ریباند 

نفر نهم درفت، فصل را به خاطر مصدومیت دیر شروع کرد اما بعد از اتمام مصدومیت به عنوان بهترین سال اولی ماههای دسامبر و ژانویه در کنفرانس غرب انتخاب شد.  
 
چیزی که برک را برجسته می‌کند، بهبود عملکرد کلی تیم از زمان رسیدن وی است تیم یوتا بدون سال اولی خود یک برد و یازده باخت داشت اما با آمدن برک به رکورد 18 برد و 24 باخت رسید.
 
برک با وجود شوتهای خوب، در حمله ضعف دارد و برخلاف ویلیامز و اولادیپو حرکات قابل توجهی که در رسانه‌ها معروف شده باشد را ندارد.  
 
*تیم‌ هارداوی، نیویورک نیکز

میانگین آمار بازی: 9/6 امتیاز، 5/1 ریباند

 هر چند هارداوی کار زیادی به جز گل زدن انجام نمی‌دهد اما در هفته‌های اخیر به نیویورک کمک کرده است ضمن اینکه در جایی مثل سالن مدسیون اسکوئر گاردن بازی می‌کند که کاملا به چشم می‌آید.  
 
با توجه به زمانی که برای بازی به هارداوی می‌رسد، این بازیکن نمی‌تواند آماری مثل سایر سال اولی‌ها داشته باشد اما تا پایان فصل امکان به دست آوردن فرصت‌های خود را دارد.  
 
*میانیسن آنتتوکومپو، میلواکی باکز

میانگین بازی: 7 امتیاز و  6/4 ریباند
 
بازیکن یونانی بعد از چند بازی برجسته در میانه‌های فصل، روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد اما هنوز هم یکی از تماشایی‌ترین سال اولی‌ها این فصل است.  
 
با توجه به نیمکت نشینی، بعید است که بازیکن یونانی به سایر سال اولی‌ها برسد اما از طرفی کم ستاره بودن درفت این فصل باعث می‌شود که آنتتوکومپو هم قابل توجه باشد.  

انتهای پیام/

برچسب ها: nba ، بسکتبال ، سال اولی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار