پارک ملی خبر ، یکی از مناطق شگفت انگیز شهرستان بافت است که به دلیل دارا بودن تنوع زیستی ناشی از وجود ارتفاعات ، دشت های متعدد و حوزه های آبخیز متنوع در استان کرمان و کشور بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان :

كرمان دياريست آرميده در دل كوير، دياري كه زخم تازيانه هاي باد همواره بر تنش نقش بسته و از هر زخم ، درختي به بار آمده است.

سرزميني كه با وجود صحراهاي داغ و تفتيده، سرشار از طبيعتي است كه انتظار باران و غرورسركش كوير ، او را از سبز شدن باز نمي دارد.

پارك ملي خبر و پناهگاه حيات وحش روچون

پارك ملي خبر و پناهگاه حيات وحش روچون ، با ۱۷۰ هزار هكتار وسعت، در محدوده حوزه استحفاظي شهرستان بافت و در فاصله ۶۰ كيلومتري جنوب اين شهرستان واقع شده است.

این پارک دارای سه نوع آب و هواي سردسيری، معتدل و گرمسيري است که چشم اندازهاي ديدني و گونه هاي گياهي و جانوري فراواني را در منطقه بوجود آورده است.

پس از بررسي هاي انجام شده در سال ۱۳۵۴، منطقه خبر و روچون ، در فهرست پناهگاه و مناطق حفاظت شده كشور ثبت شد و 110 هزار هکتار از آن به عنوان پارک ملی ارتقاء پیدا کرد.

پارک ملی خبر ، پوشش گياهى و گونه هاى جانورى

پارک ملی خبر داراى پوشش گياهى غنى بوده و گونه هاى جانورى كاراكال، گرگ، جبير، كل و بز، قوچ و ميش و پرندگانى مانند هوبره، دراج، كبك، تيهو، عقاب طلايى، سارگپه پا بلند و تعداد زيادى از پرندگان آوازه خوان را در خود جاى داده است.

از رويشهاي عمده اين پارك مي توان به گونه هايي نظير: ارچن، سيه چوب، انواع گون، زيتون وحشي و جنگلهاي بادام وحشي، كنار، اورس، بنه و كهكم، درمنه و انواع گياهان دارويي علفي اشاره كرد./س


برچسب ها: پارک ، ملی خبر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.