معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: مجموعه سر در عالی قاپو و دولتخانه صفوی در شهر قزوین با استقبال کم نظیر گردشگران و مسافران نوروزی روبرو شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

ˈˈنادر محمدیˈ  افزود: بدنبال استقبال گردشگران و مسافران نوروزی، مسوولان این مجموعه تاریخی شهر قزوین، مجبور به افزایش تعداد راهنمایان شده اند.

وی اظهارداشت: سر در عالی قاپوی قزوین و دولتخانه صفوی دارای هفت در ورودی به ارگ سلطنتی بوده که هم اکنون سردر اصلی آن با 17 متر ارتفاع، مزین به کتیبه ای با کاشی معرق به خط ثلث از علی رضا عباسی جلوه گر است.

محمدی اضافه کرد: پس از انتخاب شهر قزوین به پایتختی دولت صفوی از سوی شاه طهماسب، ساخت کاخ ها، باغ ها و عمارت های حکومتی آغاز شد که ˈدولتخانه مبارکه دارالسلطنه قزوینˈ نام گرفت.

وی یادآور شد: همچنین مسیر پیاده عالی قاپو به چهلستون، عکاسخانه و گراند هتل این مجموعه محل مناسبی برای بازدید عموم شده است.

استان قزوین با قدمت هفت هزار ساله دارای بیش از یکهزار اثر تاریخی ثبت شده و دو هزار و 271 اثر تاریخی شناسایی شده است که 12 درصد از بناهای تاریخی ثبت شده کشور را در خود جای داده و از این نظر رتبه نخست را دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.