در حال حاضر تعداد ورزشکاران زن در حال افزایش بوده و بدلیل کمبود اطلاعات تغذیه‌ای پیرامون رفتار و عادات غذایی زنان ورزشکار، تنظیم یک برنامهٔ نرمال تغذیه‌ای برای این قشر تا حدودی سخت‌تر از مردان است، که باید آگاهی مربیان در این زمینه افزایش یابد.

دکتر سکینه نوری سعید لو عضو مرکز تحقیقات سلامت مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ورزشکاران و مربیان همانند سایر گروه‌های جامعه در معرض برداشتهای غلط و اطلاعات نادرست پیرامون اصول تغذیه هستند. در حال حاضر تعداد ورزشکاران زن در حال افزایش بوده و بدلیل کمبود اطلاعات تغذیه‌ای پیرامون رفتار و عادات غذایی زنان ورزشکار، تنظیم یک برنامهٔ نرما ل تغذیه‌ای برای این قشر تا حدودی سخت‌تر از مردان است. 

وی افزود: در این میان مربی ورزشکاران و سطح اطلاعات تغذیه‌ای آنان در خصوص تنظیم برنامهٔ غذایی ضروری بوده و با بررسی سطح آگاهی آنان نقاط ضعف و قوت این آگاهی‌ها مشخص می‌گردد. 

وی تصریح کرد: ضروری است مداخلات لازم در خصوص ارتقاء سطح آگاهی مربیان انجام پذیرد، از جمله تشکیل کارگاه‌های آموزشی در طی سال، تهیه و توزیع کتابچه‌های آموزشی برای مربیان و انجام تحقیقات وسیعتر بمنظور راهیابی به فرآیندهای پایش و ارزیابی فعالیت این افراد در باشگاه‌ها از اقدامات مؤثر می‌تواند باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: مربیان ، ورزش ، تغذیه ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار