خام فروشی موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی می‌شود و با قرار گرفتن مواد خام در چرخه تبدیل شاهد رونق در بخش اشتغال خواهیم بود

غلامرضا زارعی عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: منابع زیر زمینی سرمایه ملی کشور هستند که متعلق به همه نسل‌ها است.  
 
وی گفت: خام فروشی موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی می‌شود و با قرار گرفتن مواد خام در چرخه تبدیل شاهد رونق در بخش اشتغال خواهیم بود.  
 
این نماينده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: عدم سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و نبود احساس مسئولیت نسبت به نسل‌های آینده و بی‌توجهی به استفاده بهینه از منابع زیرزمینی از عوامل خام فروشی در سال‌های گذشته بوده است.  
 
زارعی خاطر نشان کرد: جلوگیری از خام فروشی می‌تواند کشور را توانمند و چرخه کسب و کار را فعال و وابستگی ما به دیگر کشور‌ها را کم کند.  
 
وی در پایان اظهار داشت: مواد خام کشور ما با قیمتی پایین صادر و مشتقات آنکه نیاز اصلی صنایع است با قیمت بالا‌تر از کشورهای دیگر وارد می‌شود که این امر موجب وابستگی صنایع به واردات و تبدیل کشور ما به کشوری منفعل می‌شود در حالی که با پرهیز از خام فروشی شاهد پیشرفت در زمینه‌های بین المللی خواهیم بود
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار