عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عزم جدی همراه با هماهنگی ارگان‌های کشور برای تحقق شعار سال 93 لازم است، گفت: نهادهای دولتی و ارگان‌های کلان کشور باید از ریخت و پاش‌ در سازمانها جلوگیری کنند.

"آیت‌الله محسن مجتهدشبستری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بیانات "مقام معظم رهبری" در جمع مسئولان (24 اسفندماه) و نامگذاری سال93 به"فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی"، اظهار داشت: معظم‌له الزامات و کیفیت اجرای اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و فرمودند موانع این مسیر بایستی برطرف شود.   
 
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب عزم جدی دولتمردان و آحاد ملت را برای تحقق شعار سال لازم شمردند البته تاکید بیشتر ایشان بر روی مسئولین و متولیان فرهنگ و اقتصاد بود.   
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عزم جدی همراه با هماهنگی ارگان‌های کشور برای تحقق شعار سال 93 لازم است، افزود: نهادهای دولتی و ارگان‌های کلان کشور از ریخت و پاش‌ها در سازمانها جلوگیری کنند.   
 
آیت‌الله مجتهد شبستری به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی "مقام معظم رهبری" اشاره و اضافه کرد: یکی از راه‌های تحقق این مهم ازدیاد تولید است که در آن صورت دولت بایستی از تولیدکنندگان حمایت کرده و برای قرارگرفتن تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان دستور صادر کند.   
 
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از اظهاراتش به تعطیلی کارخانه‌های کشور به دلیل مشکلات مالی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مسائلی که امروز اقتصاد کشور با آن مواجه بوده کاهش واردات است، امروزه بندر شهید رجایی در بندرعباس که عمده هدف آن واردات است ازدحام و تراکم داشته اما متاسفانه بندر شهید باهنر که ویژه صادرات است، فعالیت چشمگیری ندارد.   
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه، ازدیاد تولید، کاهش مصرف و اصلاح الگوی آن و همچنین تولید کالای مرغوب را از جمله راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: مسئولین و دولتمردان باید با برنامه‌ریزی درست اقتصادی همراه با عزم جدی و ملی راه‌های پیشرفت اقتصاد را هموارتر کنند.   
 
آیت‌الله مجتهد شبستری به هشدار "مقام معظم رهبری" پیرامون مسائل فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: متولیان فرهنگ کشور از وزارت آموزش و پرورش گرفته تا آموزش عالی، همچنین از وزارت فرهنگ و ارشاد تا شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف به فعالیت بیشتر هستند و باید خواب‌‌آلوده کار نکنند.   
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی بایستی بیشتر از گذشته فعال شوند، گفت: این نهادها بایستی در نشر معارف اسلامی و مکتب تشیع و همچنین تبیین اهداف آن تلاش کنند و برای نسل جوان برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند.   
 
وی با بیان اینکه از ابتدای سال بایستی برنامه‌ریزی مناسبی برای ایام فراغت نوجوانان و جوانان از سوی مسئولین صورت گیرد، افزود: مقام معظم رهبری تاکید بسیاری به حضور نسل جوان فعال در فرهنگ داشته و به آنها امیدوار هستند.   
 
آیت‌الله مجتهد شبستری ادامه داد: تشکل‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، سازمان بسیج با دستور رهبری معظم انقلاب بایستی بیش از گذشته تلاش کنند و برای اوقات فراغت جوانان در درازمدت و کوتاه مدت برنامه‌های تنظیم شده برای فرهنگ داشته باشند.   
 
عضو مجلس خبرگان رهبری، تشویق جوانان و جذب آنها به مساجد و مراکز فرهنگی و تولید برنامه‌های مفید داخلی در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی و عقاید و اخلاق اسلامی از وظایف مسئولین برشمرد و گفت: نهادهای فرهنگی بایستی موازی با یکدیگر فعالیت کنند تا امکان حضور همه جوانان در همه برنامه‌های پیش‌بینی شده آنها وجود داشته باشد.   
 
امام جمعه تبریز در پایان به فعالیت‌های جهاد سازندگی در مرمت جاده‌های کشور، توسعه زیرساخت‌ها و رونق روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی به معنای تلاش بی‌وقفه و حرکت بسیجی‌وار مسئولین و آحاد مردم با سرعت و دقت و نه بروکراسی و تشریفات است. 
 
انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار