در ورزشگاه نسل جدید باید بر پایه جهت گیری جغرافیایی ورزشگاه ساخته شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در قسمت قبل در مورد ساخت ورزشگاه نسل جدید صحبت و راهکارهای کاهش معضلات محیط زیستی گفته شده درا ین قسمت به سراغ یکی دیگر از تمهیدات ورزشگاه برای آرامش آسایش تماشاگران ، ورزشکاران می‌روم که جهت گیری‌های جغرافیایی در طراحی ورزشگاه‌هاست.
 
مهرنوش قدمی، کارشناس مهندس ورزش درباره جهت گیری و جغرافیایی ورزشگاه گفت: به طور کلی جهت گیری استادیوم باید در سه جنبه نوع ورزش  و فصل مسابقه و شرایط اقلیمی منطقه ارزیابی کرد.
 
کارشناس مهندسی ورزش در مورد جهت گیری ورزشگاه‌های نسل جدید گفت: با توجه به موقعیت طلوع و غروب خورشید ، ورزشگاه باید در جهت نیمکره‌ شمالی یا جنوبی احداث شود  که تا ورزشکار بتواند با کیفیت بهتر بتواند در فضای ورزشگاه، ورزش کند.
 
 وی با اشاره به مسابقات فوتبال گفت: اکثر مسابقات فوتبال بعد از ظهر فصول معتدل سرد برگزار می‌شود لذا بهترین جهت گیری جغرافیایی، جهت گیری شمالی غربی، جنوب شرقی است هر چند باید شرایط اقلیمی باد رطوبت و متوسط دما منطقه را در ساخت زمین فوتبال استادیوم در ورزشگاه در نظر گرفت.
 
قدسی در مورد مسابقات دو و میدانی گفت: به خاطر اینکه مسابقات دو میدانی در فصول گرم و معتدل برگزار می‌شود جهت گیری ورزشگاه ‌ها ویژه دو و میدانی باید شمالی- جنوبی با 15 درجه انحراف به سمت غرب باشد.
 
 
وی در مواد بهترین جهت جغرافیایی جهت استقرار خبرنگاران، گزارشگران و مهمانان ویژه افزود: اکثر مسابقات بعد از ظهر‌ها برگزار می شود جهت شرقی،همواره رو به خورشید است لذا جهت مناسب برای جایگاه‌های مهم مانند گزارش‌گران،خبرنگاران، مهمانان ویژه فضای اداری و اصلی ورودی و خروجی بازیکنان باید طراحی و ورزشگاه‌های نسل جدید در نظر گرفته شود به همین دلیل همواره قیمت بلیط‌های قسمت‌های غربی ورزشگاه در جهات دیگر جغرافیایی ورزشگاه گرانتر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: معضلات ، ورزشگاه ، طراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار